19 mart.

Cum adaptezi activitatea din restaurant, fast food și magazin în timpul crizei COVID-19



În întreaga țară, dar și la nivel mondial, nevoia distanțării sociale impusă forțat de noul coronavirus afectează puternic foarte multe industrii. Având în vedere Decretul Prezidențial de instituire a stării de urgență pe întreg teritoriul României pentru limitarea răspândirii COVID-19, observăm că există multă incertitudine și că majoritatea dintre noi trebuie să ne adaptăm la o nouă realitate. Știm cu toții că perioada următoare ne va pune la mari încercări, însă acum mai mult ca oricând este esențial să facem față provocărilor economice și să oferim continuitatea serviciilor în orice moment.

În aceste noi circumstanțe, tehnologia schimbă totul, iar Freya a fost dezvoltată ținând cont de nevoile informatice ale clienților noștri – companii din domeniul HoReCa, magazine alimentare și nonalimentare. Ne dăm seama că, la rândul lor, aceștia trebuie să fie ajutați să-și continue operațiunile și să răspundă solicitărilor unice cu care se pot confrunta.

Recomandări pentru operatorii economici

Ne bucurăm să știm că soluțiile noastre sunt apreciate de business owners și de angajați, iar acest lucru ne împuternicește să venim în întâmpinarea organizațiilor cu câteva recomandări utile în această perioadă în care ne aflăm cu toții sub povara crizei noului coronavirus.

Restaurant și Fast Food       

  • Utilizarea modulului Freya Delivery Restaurant pentru adaptarea locațiilor la sistemele de pick-up/delivery/takeaway/drive-in, fie prin livrarea produselor fără contact fizic direct cu clientul, fie prin opțiunea ca utilizatorii să-și ridice singuri comenzile din restaurante/baruri
  • Identificarea unei noi locații special dedicate serviciului delivery sau transformarea unui punct de lucru, în cazul în care este posibil, într-unul destinat livrărilor
  • Promovarea în cartier sau pe o zonă mai extinsă a serviciului de livrări nou creat
  • Folosirea anumitor angajați, ca de exemplu ospătarii sau barmanii, pentru serviciul de livrare
  • Înăsprirea normelor de igienă deja existente pentru a transforma locațiile în care se pregătesc produsele alimentare într-un mediu extrem de sigur
  • Dezinfectarea permanentă a spațiilor cu accent pe curățarea blaturilor și a tuturor obiectelor atinse în mod frecvent
  • Limitarea interacțiunii dintre angajați, adoptarea politicii “no handshake”
  • Asocierea cu firme de delivery
  • Implementarea plăților online pentru livrările fără contact fizic direct sau utilizarea POS-urilor în locațiile pick-up
  • Reducerea programului de lucru sau efectuarea activității în ture, verificarea stării permanente de sănătate a angajaților
  • Interogarea angajaților cu privire la acțiunile întreprinse pe perioada pandemiei
  • Asigurarea unor măști și echipamente de protecție pentru întreg personalul, instruirea angajaților, implementarea politicii de spălare a mâinilor la fiecare 30 de minute
  • Utilizarea unor ambalaje eficiente prin care produsele alimentare să fie sigilate înainte să părăsească restaurantul, astfel încât clienții să poată avea încredere că mâncarea va ajunge la ei în deplină siguranță
  • Așezarea produselor pe un suport într-o zonă neutră a restaurantului pentru eliminarea înmânării directe a comenzilor către curier/livrator
  • Adaptarea prețurilor produselor comercializate la noua situație, mai ales că sunt reduse costurile cu anumite categorii de angajați
  • Utilizarea cutiilor termoizolante pentru transportul comenzilor de la restaurant către locația clientului
  • Oferte de meniuri pe bază de comandă sau abonament săptămânal
  • Investiții în tehnologie pentru a facilita sarcinile de lucru ale angajaților
  • Automatizarea fluxului de comenzi cu ajutorul softurilor de tipul Freya Restaurant
  • Newslettere transmise către clienți pentru a-i informa referitor la politica adoptată cu privire la situațiile generate de COVID-19

Magazine alimentare & general       

  • Crearea unor servicii de tip click and collect prin care clienții să rezerve online produsele dorite, iar apoi să le ridice din magazin sau să le primească prin intermediul curierilor
  • Adaptarea la sistemele de pick-up/delivery/drive in
  • Utilizarea softurilor de tipul Freya Shop pentru verificarea vânzărilor în timp real, monitorizarea stocurilor și a prețurilor, gestionarea magazinelor online, generarea de etichete, rapiditatea tranzacțiilor pentru consumatori și pentru angajații operatori
  • Accesul publicului restricționat la un anumit număr de persoane
  • Menținerea unei distanțe minime de cel puțin 1.5 metri față de celelalte persoane
  • Dezinfectarea suprafețelor des utilizate de clienți și angajați cel puțin o dată pe oră, cât și a cărucioarelor de cumpărături, a coșurilor de mână, mânerelor, clanțelor, balustradelor sau cântarelor din zonele special amenajate
  • Utilizarea în special a sistemului de plată cu cardul sau cu telefonul și încurajarea folosirii caselor self pay
  • Amplasarea dezinfectanților de mâini, în mod gratuit, în întreaga unitate
  • Folosirea serviciilor online de livrări la domiciliu
  • Informarea constantă a clienților referitor la soluțiile adoptate în cadrul magazinului prin intermediul tuturor canalelor de comunicare

Hotel, motel & boutique       

  • Asigurarea igienei permanente a angajaților și dezinfectarea frecventă a camerelor și suprafețelor utilizate la comun, conform celor mai înalte standarde
  • Evitarea contactului strâns cu oaspeții, menținerea unei distanțe minime între persoane
  • Informarea oaspeților la check-in cu privire la reglementările stricte de igienă și interogarea acestora referitor la activitățile lor pe perioada pandemiei pentru creșterea prevenției
  • Folosirea unor softuri precum Freya Hotel pentru rapiditatea operațiunilor în hoteluri, pensiuni, cabane sau apartamente de închiriat în regim hotelier, monitorizarea serviciilor de curățenie, check-in imediat, integrare cu site-ul și cu agențiile de turism
  • Reprogramarea vizitelor pentru clienții care nu se pot caza în prezent în cadrul structurii turistice, oferirea unor pachete turistice pentru o perioadă ulterioară, politici de amânare/anulare mai permisive
  • Utilizarea unității ca centru de suport pentru izolare sau carantină

Cum îți putem ajuta business-ul?

Suntem îngrijorați și întristați  de impactul pe care coronavirusul îl are asupra populației,  industriilor, afacerilor locale, veniturilor, sănătății financiare și personale. În același timp, implementarea unor măsuri care să sporească încrederea clienților sunt vitale pentru a nu fi expuși direct la un colaps economic. În loc să facă un pas în spate, magazinele, restaurantele, barurile, hotelurile sau alte unități asemănătoare trebuie să își concentreze atenția pe reconfigurarea activității.

În prezent, serviciile de food delivery, drive-in, take-away, room service sau livrare la client sunt imperios necesare în condițiile în care sunt suspendate acțiunile de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor în incinta locațiilor publice. Măsurile preventive au scopul de a oferi siguranță cetățenilor, însă fără a le afecta stilul de viață.

Suntem alături de afacerile clienților noștri și, întrucât vremurile noi impun interacțiuni noi, vă amintim că facilităm livrarea produselor la domiciliu prin intermediul softului de gestiune Freya Restaurant Delivery. Beneficiile pentru afacerea ta sunt multiple, mai ales în aceste momente, iar printre cele mai importante menționăm economia de timp și bani, managementul meniului, al stocurilor de produse și al comenzilor online, eliminarea erorilor umane și transmiterea automată a solicitărilor către bucătărie. Freya Restaurant Delivery este integrat cu Uber Eats, iar curierii parteneri ai platformei Uber vă ajută să duceți mâncarea acasă, rapid, tuturor clienților.

Mai mult, vă recomandăm și sistemul integrat Freya POS & Viva Wallet, care face mult mai sigură interacțiunea livrator-consumator și stimulează plasarea comenzilor cu livrare acasă. Aceasta reprezintă cea mai simplă metodă pentru a accepta de la distanță plăți prin orice card. Nu necesita integrare, se pot genera link-uri securizate pentru valoarea dorită, apoi se trimit pe emailul clientului ce poate plăti imediat, din confortul propriei case.

Cele mai importante reguli de igienă pot fi descărcate din articol și afișate în cadrul unității sau în mediul online, iar consultanții noștrii se angajează să vă sprijine activitatea pe tot parcursul acestei epidemii atât cu suport permanent cât și cu automatizarea proceselor pentru a eficientiza activitatea și a spori calitatea serviciilor sau produselor oferite.

În această perioadă de maximă turbulență este esențial să facem front comun pentru prevenirea răspândirii virusului, cât și a unei crize economice prin adoptarea unor măsuri excepționale pentru această situație. Să nu uităm că rata de vindecare este destul de mare, să rămânem plini de speranță în viitor și să ne sprijinim reciproc în acest moment important. Noi, vă mulțumim pentru parteneriatul continuu!

Descarcă posterele cu reguli generale. Le poți printa și expune în zonele de lucru.

Reguli Generale pentru prevenirea răspândirii Coronavirus
Reguli în bucătărie/vestiar pentru prevenirea răspândirii Coronavirus

Share this