Deschiderea unui fast food: cum să previi risipa alimentară printr-o gestiune eficientă

Să recunoaștem, deși mâncarea de la fast food nu este neapărat cea mai sănătoasă, sunt destule momente când pofta este prea mare și cedăm. Pe asta se și bazează această industrie, una destul de profitabilă. Dacă vrei și tu să faci parte din ea, mai exact dacă vrei să-ți deschizi un fast food, trebuie să iei la cunoștință câteva aspecte. 

În condițiile în care se estimează că aproximativ 88 de milioane de tone de alimente sunt irosite anual în Uniunea Europeană, pe lângă sfaturile generale legate de deschiderea unui restaurant, vom aborda și subiectul prevenirii risipei alimentare. În acest sens, noi îți recomandăm un soft de gestiune restaurant! Dacă ai deja un fast food sau un restaurant, iată cum te poți adapta la criza

Pași necesari pentru deschiderea unui fast food. 

În primul rând, pentru a deschide un fast food vei avea nevoie de o idee de business. Dacă ai deja asta, iată ce alte aspecte trebuie să iei în calcul: 

 

Ocupă-te de organizarea firmei, acte și autorizații

Firma trebuie încadrată în grupa CAEN corectă, mai exact 5610, codul care include activități precum cele desfășurate într-un restaurant, fast-food, bufet expres și alte unități de alimentație. 

În plus, pentru a obține documentația necesară pentru deschiderea fast food-ului vei avea nevoie: să rezervi denumirea firmei, să stabilești sediul social, să redactezi actul constitutiv, să eliberezi actele firmei și să faci înregistrarea fiscală la ANAF. 

Nu în ultimul rând, vei avea nevoie și de autorizația sanitar-veterinară, cea de la ITM, cea de la pompieri și primărie pentru a obține autorizația de funcționare. 

Evident, toate acestea după ce ai ales forma de organizare a firmei, după caz: aspecte legate de persoanele fizice, societăți cu răspundere limitată sau întreprinderi individuale. Dacă simți că toate aceste detalii te depășesc, nu ezita să apelezi la consultanță pentru deschiderea fast food-ului. 

 

Alege spațiul pentru fast food 

Alege spațiul din punct de vedere strategic pentru a crește profitul. În primul rând, fast food-ul trebuie să fie vizibil și accesibil clienților pe care-i targetezi, chiar dacă asta înseamnă că vei plăti o chirie ceva mai mare. Ai grijă și să nu-ți deschizi noua afacere lângă un restaurant cu același specific pentru că, cel puțin la început, vei face cu greu față concurenței. 

Să nu uiți să iei în calcul și cele 7 sfaturi pentru a oferi un serviciu de delivery perfect în timpul crizei deoarece ele îți pot salva afacerea atunci când clienții nu mai pot veni fizic la fast food și trebuie să ajungi tu la ei. Evident, îți recomandăm să apelezi la soluția Freya Delivery. 

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Stabilește meniul 

Înainte de a deschide localul va fi necesar să stabilești și ce meniu vei pune la dispoziția clienților. Doar așa poți să determini nevoile legate de personal, dar și de echipamentele pe care trebuie să le achiziționezi. Mai departe, vei putea să estimezi și proviziile pe care le vei face, pentru a evita rispisa, subiect pe care-l vom aborda în cele ce urmează. 

Nu în ultimul rând, atunci când conturezi meniul, poți face și o estimare a prețurilor și astfel vei deduce și care va fi profitul. Ai grijă ca atunci când alegi produsele prime să studiezi foarte bine piața și să optezi pentru cel mai bun raport calitate-preț. În general materiile prime folosite în acest tip de afacere sunt congelate și semicongelate, iar mâncare se va găti pe loc. 

 

Strategii de sustenabilitate într-un fast food 

Așa cum spuneam și în introducere, problema sustenabilității în industria alimentară este una greu de ignorat, mai ales dacă luăm în calcul faptul că aproape 12% din risipa alimentară globală își are originile în industria restaurantelor. În plus, 21% din risipa de alimente este cauzată de deteriorarea acestora. 

Dacă nu vrei ca imediat după deschidere să faci parte din problemă, iată care sunt cele mai la îndemână soluții pe care le vei putea aplica: 

  • Evită stocurile mari și cumpără exclusiv ingredientele pe care le vei folosi în bucătărie. Nu cumpăra vrac, chiar dacă furnizorul are o ofertă bună;
  • Ai grijă ca ingredientele să fie întotdeauna depozitate corespunzător, la temperatura potrivită și într-un mediu curat care să nu încurajeze dezvoltarea bacteriilor;
  • Plasează întotdeauna stocul nou în spate și cel vechi în față pentru ca materia primă să nu se strice și să fie folosită la timp. În plus, fii cât de organizat se poate și păstrează un inventar de stocuri;
  • Verifică marfa înainte de a o accepta și asigură-te de calitatea acesteia;
  • Gândește meniul într-un mod sustenabil, adică pune accentul mai degrabă pe mai puține feluri de mâncare care să aibă eventual și ingrediente comune. Evident, ia în calcul și specificul afacerii tale;
  • Oferă porții adecvate în cazul în care observi frecvent faptul că clienții tind să lase mâncare în farfurie. Sau, oferă opțiunea de a lua mâncare la pachet, evident în ambalaje prietenoase cu mediul;
  • Donează surplusul alimentar. Această metodă îți va permite atât să limitezi risipa, cât și să-ți ajuți comunitatea; 
  • Apelează la servicii specializate de compostare. Tot ce trebuie să faci este să colectezi deșeurile în containere speciale și să găsești un partener care să te ajute cu procesul de colectare;

Mare parte din aceste soluții sunt influențate de controlul tău asupra stocurilor disponibile în fast food. Sugestia noastră este să apelezi la un sistem care poate să țină ușor evidența. Află și despre celelalte caracteristici Freya

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Alte articole care te-ar putea interesa

Discută cu noi

Alege soluțiile noastre software pentru a-ți eficientiza afacerea!

Suntem aici pentru tine! Contactează-ne pentru orice întrebare și pentru a găsi soluția perfectă pentru nevoile tale.

Beneficiile tale:
Care sunt următorii pași?
1

Programăm o convorbire telefonică

2

Avem o întâlnire de descoperire a afacerii tale și de consultanță

3

Pregătim propunerea tehnică și financiară adaptată afacerii tale

Programează o întâlnire gratuită cu consultanții noștri
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Nume complet
Accord comunicări viitoare