15 iul.

7 sfaturi pentru a oferi un serviciu de delivery perfect în timpul crizei



Restaurantele sunt unele dintre cele mai afectate businessuri în perioada crizei de coronavirus. Pentru supraviețuire și păstrarea contactului cu clienții, a trebuit ca acestea să se adapteze noilor restricții. Astfel, serviciul de delivery – livrare la domiciliu a devenit esențial. 

Restaurante care nu aveau opțiunea livrării (clientul trebuia să meargă la local și să-și rididice comanda), s-au aliniat condițiilor din piață. Și-au dat seama că singurul colac de salvare îl reprezintă serviciul de delivery. 

Livrarea la domiciliu este noul trend și în cazul magazinelor. Oamenii cumpără în continuare, dar o fac online. Fie că sunt în căutare de articole de amenajare a locuinței, jucării, cărți sau articole vestimentare, ei primesc acum produsele dorite acasă.

Prin urmare, dacă și tu ai un business care se bazează în această perioadă pe serviciul de delivery, în acest articol îți oferim 7 sfaturi ca să fie de nota 10.

1. Apelează la un soft care controlează serviciul delivery

Dacă vrei să controlezi procesul de livrare la domiciliu de la primirea comenzilor online și până la livrare, un soft dedicat îți simplifică misiunea. 

Freya Restaurant Delivery este o soluție special creată să ajute restaurantele care țin pasul cu noile constrângeri impuse de coronavirus. Integrarea softului este una simplă, iar tu beneficiezi de o raportare precisă. 

În cazul în care ai un magazin, tot online-ul și serviciul de livrare sunt vedete. Prin urmare, businessul trebuie și în acest caz adaptat. Oferă-le clienților posibilitatea să comande și să plătească online, iar produsele să le primească acasă. Chiar dacă până acum nu ai avut magazin online, cu Freya Shop poți avea și tu unul, automatizat și integrat cu soluția ta de gestiune.

De reținut: Freya vine în ajutorul restaurantelor, a magazinelor alimentare și non-alimentare cu soluții special construite pentru controlul întregului proces de livrare a produselor la domiciliu. Integrarea cu softul tău de gestiune are loc simplu și rapid. Contactează-ne pentru a afla detalii despre Freya Restaurant Delivery sau Freya Shop.

2. Asociază-te cu o platformă recunoscută de livrare

Când spui Glovo sau Uber Eats știi că este vorba despre aplicații preferate pentru livrarea de mâncare la domiciliu. Utilizatorul alege preparatul dorit din meniurile restaurantelor listate, fie că are poftă de pizza, hamburger sau o ciorbă de perișoare. Acesta comandă printr-o apăsare pe buton, restaurantul preia comanda și curierul o livrează direct la adresa lui.

Ți-ai dori și tu să fii prezent în aplicații precum Glovo sau Uber Eats și să beneficiezi de curierii dedicați care vor veni să preia mâncarea din restaurant și s-o livreze la ușa clienților? Softul Freya Delivery pentru gestiunea livrărilor la domiciliu îți oferă automat și integrări cu servicii de delivery. Iată care sunt beneficiile de care te bucuri:

  • ești prezent cu restaurantul pe care îl conduci într-o aplicație de top, folosită de foarte mulți utilizatori;
  • obții vizibilitate în rândul unui public larg, iubitor de a comanda mâncare la domiciliu;
  • câștigi clienți noi;
  • curierii parteneri ai platformei partenere te ajută să livrezi mâncarea preparată în bucătăria ta, direct la ușa clienților;  

Prin urmare, chiar dacă nu ai mai făcut livrări, chiar dacă nu ai o flotă nici măcar mică pentru livrare, există soluții simple și rapide pentru a te adapta noilor condiții din piață.

De reținut: Asocierea cu o platformă recunoscută te ajută să te adaptezi la piața modernă de livrare a mâncării, să îți crești veniturile și să beneficiezi de curierii dedicați cu experiență.

3. Echipează-ți corespunzător curierii pentru delivery

Noua situație impune măsuri stricte de igienă pentru siguranța personalului și a clienților. Cu siguranță ți-ai luat măsurile adecvate, este important să nu neglijezi nici echipamentul curierilor, în cazul în care dispui de propria flotă.

Masca, mănușile nu trebuie să lipsească. De asemenea, este necesar ca aceștia să aibă cu ei, în permanență, soluție dezinfectantă.

Totodată, ține cont că în perioada pandemiei curierii sunt cartea de vizită a restaurantului/magazinului tău. Altfel spus, echipamentul adecvat de protecție al acestora va transmite clientului faptul că măsurile de siguranță au fost respectate. În felul acesta îi alungi grijile și temerile cu privire la contactarea virusului. Mai multe detalii despre cum să inspiri încredere clienților dacă livrezi mâncare la domiciliu, afli din acest articol.

De reținut: Echipamentul de protecție al curierilor este important și pentru faptul că inspiră încredere și siguranță clienților tăi.

4. Oferă opțiunea plății online

Pentru ca businessul tău să treacă cu bine peste această perioadă de criză, este esențial să oferi clienților plata online. Ei își doresc să minimizeze cât mai mult contactul cu livratorul, astfel încât efectuarea plății cu bani în numerar, primirea unui rest, nu este deloc preferată. Plata online înseamnă că atât clientul, cât și curierul sunt protejați.

Fie că ai un restaurant sau un magazin, ține cont că soluțiile Freya Pos și Viva Wallet nu necesită integrare. Se generează link-uri securizate pentru valoarea dorită, apoi se trimit clientului prin e-mail, care plătește din confortul casei sale.

De reținut:  Clienții își doresc să fie feriți de orice pericol, astfel nu vor să aibă contact cu persoana care livrează comanda. Ei preferă să efectueze înainte plata online și să preia produsele de la ușă. Sistemul Freya Pos și Viva Wallet face posibil acest lucru și pentru clienții tăi.

5. Acordă vouchere

De-a lungul timpul ai câștigat clienți, iar parte din ei îi poți deja numi clienți fideli. Ei continuă să comande și îți susțin businessul în perioada grea a crizei. Recompensează-i cu vouchere plasate în pachetele livrate. Oferă-le un discount sau o valoare fixă pe care o vei scădea la următoarea comandă.

Ține minte că este mai ușor să convingi un client care a mai cumpărat de la tine să achiziționeze din nou și mai mult. Îți recomandăm și articolul nostru de blog: Construirea unui program de fidelitate – Ghidul începătorului.

De reținut: Mulțumește-le clienților pentru că au comandat din restaurantul/magazinul tău, oferindu-le vouchere. În plus, îi vei ține aproape pentru viitoare achiziții.

6. Comunică condițiile de livrare

Clienții vor să știe că pot comanda în condții de maximă siguranță, astfel este important să îi anunți pe pagina de Facebook și pe site măsurile luate. Prin urmare, spune-le că nu vor avea contact cu livratorul, că produsele pot fi lăsate la ușă, iar ei vor plăti online cu cardul. 

Menționează-le de echipamentul de protecție pe care îl au curierii, că realizează protocolul de dezinfectare după fiecare livrare sau că produsele gata ambalate ajung într-o zonă distinctă, destinată special livrării.

De reținut: Nu este suficient doar să iei măsurile de siguranță, trebuie să le comunici clienților condițiile de livrare. În acest sens, postează informații și imagini sau chiar video-uri pe rețelele de socializare. Te poți folosi și de site sau de newsletter.

7. Informează-ți curierii despre cum se pot proteja pe ei și familiile lor

Siguranța angajaților este esențială, fie că este vorba de curieri sau de personalul de la birouri care lucrează acum de acasă. Livratorii sunt cei care nu pot sta la domiciliu și trebuie să facă foarte multe drumuri. Cu atât mai mult în cazul lor oferă-le periodic instruire despre cum se pot proteja pe ei, pe familiile lor și pe clienți. 

Este important ca în perioada crizei de Coronavirus să nu fie neglijate absolut deloc măsurile stricte de igienă. Acordă-le sesiuni de training curierilor prin video-call sau oferă-le materiale tipărite. Asigură-te că aceștia cunosc măsurile de prevenție, ca de exemplu cum să folosească masca de protecție, cum să realizeze igiena mâinilor sau cum să procedeze când ajung de la sfârșitul lucrului acasă (lăsarea hainelor purtate într-un loc prestabilit, evitarea de a intra încălțat în casă, dezinfectarea telefonului s.a.).

De reținut: Informează-ți curierii despre cum să se protejeze în perioada pandemiei, oferindu-le detalii despre măsurile pe care să le ia în perioada orelor de lucru sau după aceea, acasă. 

Noi, echipa Freya, suntem alături de businessul tău, fie restaurant sau magazin. Îți punem la dispoziție softuri special create care se integrează ușor cu sistemul tău. Ai nevoie de ajutor? Spune-ne și îți oferim soluția potrivită.

Share this