01 mart.

Magazin online sau fizic: avantaje și dezavantaje

Acum câțiva ani nici măcar nu se punea problema magazinelor online, iar în prezent acestea au ajuns să acopere o cotă covârșitoare din piață. Mulți dintre noi nici măcar nu am mai călcat printr-un magazin fizic în ultimele luni. Așadar, dacă ai de ales între a investi într-un magazin fizic și unul online, înspre care variantă îți vei îndrepta atenția? 

 

Desigur, există și varianta numărul trei, mai exact combinația între online și offline. Până te hotărăști, îți vom pune la dispoziție o listă de avantaje și dezavantaje ale magazinului offline și ale celui online. Dacă vrei să-ți deschizi o afacere, aruncă un ochi pe ghidul pentru deschiderea unui magazin!

 

Magazin online: avantaje și dezavantaje

Magazin online sau fizic? Cu alte cuvinte, magazin online vs. magazin tradițional. Află din cele ce urmează ce beneficii îți poate aduce un magazin online, dar și ce riscuri presupune această alegere. 

 

Avantaje

Avantajele magazinului online sunt: 

  • Nu se închide niciodată, iar clienții au acces la produse oricând, de oriunde. Aceștia pot cumpăra ce au nevoie în doar câteva minute și comanda va ajunge la ei în câteva zile;
  • Să faci cumpărături online este mai comod, iar oamenii au dezvoltat o aversiune către deplasări, cozi și aglomerație;
  • Clienții pot face economie de timp, pe lângă cea de combustibil menționată mai sus. Cumpărarea produselor durează doar câteva minute, în loc de câteva ore;
  • Cheltuielile magazinului sunt mai mici, deoarece vei scăpa de plata chiriei, a utilităților, a salariilor pentru majoritatea angajaților sau a costurilor legate de distribuție și aprovizionare; 
  • Vei avea o arie mai mare de acoperire, inclusiv internațional, deoarece accesul clienților nu va fi restricționat din punct de vedere geografic;
  • Vei putea să te promovezi mult mai ușor în mediul online grație rețelelor de socializare.

 

Dezavantaje

Acum că am descoperit care sunt avantajele vânzării online, haide să descoperim ce te-ar putea trage înapoi: 

  • Nu poți beneficia de clienții care sunt doar în trecere. În offline îți poți amplasa magazinul în așa fel încât să generezi mai multe vânzări datorită curioșilor;
  • Vei pierde timp și bani cu ambalarea corespunzătoare a produselor, deteriorarea în timpul transportului fiind o problemă reală. Desigur, aici intră și cheltuielile de expediție. Banii pe produs pot ajunge mai greu la tine dacă beneficiarul alege să plătească ramburs; 
  • Vei cheltui bani cu retururile. Este posibil să ai clienți care nu-și ridică produsul sau care doar sunt nemulțumiți de el. Cert este că retururile te vor costa și vei risca și pierderi din cauza deteriorării pe drum; 
  • Concurență foarte mare în mediul online, deci și costuri mai mari cu promovarea; 

 

Gestiunea unui magazin online: soluții recomandate

 

Dacă alegi să deschizi un magazin online vei avea nevoie și de soluții pentru gestionarea lui. Iată ce variante îți sugerăm noi: 

 

  • FreyaShop & Freya Cloud cu ajutorul căreia poți beneficia de servicii click and collect. Îți vei automatiza magazinul online și vei folosi un software de ultimă generație. Află și de ce să alegi freya Cloud pentru afacerea ta!
  • Dacă optezi doar pentru FreyaShop vei obține oricum mai multe vânzări și o integrare perfectă a softului de gestiune; 
  • Freya Self Order te va ajuta să creezi o experiență mai plăcută pentru cumpărători printr-un flux îmbunătățit al comenzilor și digitalizarea acestora. Astfel vei crește încasările și vei economisi bani în același timp! 

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Magazin fizic: avantaje și dezavantaje

 

Magazinul clasic are totuși tradiția de partea lui și nu va dispărea prea curând. Află din cele ce urmează care sunt avantajele și dezavantajele unui magazin clasic. 

Avantaje

Avantajele magazinului offline sunt: 

 

  • Produsele sunt tangibile, clienții le pot testa și astfel vor avea mai multă încredere în achiziție. Există anumite produse care sunt, cel puțin momentan, mult mai ușor de cumpărat în regim fizic. Mașinile, de exemplu; 
  • Clienții obțin produsele imediat ce plătesc pentru ele;
  • Există anumite persoane care apreciază mai mult experiența cumpărăturilor decât produsele în sine. Pe aceștia mediul online nu-i atrage la fel de tare și vor rămâne astfel clienți fideli ai magazinelor tradiționale; 
  • Scapi de costurile de expediere în majoritatea cazurilor; 
  • Va exista o probabilitate mult mai mică de returnare, mai ales dacă vorbim de obiecte precum hainele sau produsele de machiaj, cele care pot fi încercate înainte de a realiza o achiziție. 

 

Dezavantaje

 

Dezavantajele magazinului offline sunt: 

  • Sunt influențate inclusiv de factori externi, precum vremea sau pandemiile; 
  • Costurile de întreținere sunt mai mari; 
  • Necesită investiții mai mari pentru a lansa afacerea;
  • Nu ai acces la un public la fel de larg ca în mediul online;

 

Gestiunea unui magazin fizic: soluții recomandate

 

Gestiunea magazinului va fi la fel de importantă și dacă afacerea ta este una fizică. Așadar, îți punem la dispoziție Freya POS, un sistem rapid, flexibil și de încredere. Punem la bătaie și suport tehnic 24/7! Nu ezita să arunci un ochi pe oferta completă de echipamente ce cuprinde: sisteme POS, tablete, sisteme self order, case de marcat, cântare, imprimante termice, fiscale, aparate de inventariere, dar și sertare de bani. 

 

De ce Freya? Deoarece noi avem soluția, indiferent de alegerile sau de nevoile tale! 

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Share this