15 aug.

Sistemele de comenzi online ale restaurantelor în lumea digitalizată a platformelor externe de livrări la domiciliu



Într-o lume în continuă evoluție digitală, industria HoReCa se află atât în fața unor provocări, cât și a unor oportunități fără precedent. Într-un astfel de mediu de afaceri competitiv, restaurantele trebuie să se adapteze rapid la noile preferințe ale clienților și să-și eficientizeze operațiunile pentru a rămâne competitive pe piața de profil. Acesta este momentul în care sistemele de comenzi online, perfect integrate cu platformele și aplicațiile externe de livrări, intră în scenă și devin un factor cheie în succesul afacerilor din acest domeniu.

De la comenzile lansate telefonic, până la cele provenite de pe platformele externe de livrare, tot mai mulți oameni preferă să comande mâncarea direct de pe dispozitivele lor mobile. De aceea, adoptarea unui sistem de comenzi online pentru restaurante, care să poată beneficia din plin de integrarea cu aplicațiile de livrări precum Tazz, Glovo, Bolt etc., a devenit un pas esențial în menținerea relevanței și a competitivității în industria HoReCa din România.

În acest articol, vom explora în detaliu beneficiile sistemelor de comenzi online pentru restaurante și modul în care acestea îmbunătățesc experiența clienților. Vom dezvălui și funcționalitățile cheie ale acestora și modul în care un sistem de comenzi online de creație 100% românească se remarcă în această privință. Îți vom arăta cum, prin intermediul acestei soluții, reușesc restaurantele să centralizeze toate comenzile primite din canale externe și din canalele proprii de vânzare, precum site-ul și aplicația mobilă proprie, simplificând și eficientizând gestionarea comenzilor.

 Importanța și beneficiile sistemelor de comenzi online ale restaurantelor în lumea tot mai digitalizată din prezent

Într-o eră în care tehnologia ne înconjoară, industria restaurantelor se confruntă cu provocări semnificative în a-și păstra și atrage clienții. Totuși, reversul medaliei pătrunderii tehnologiei și în acest domeniu este un acces solid la o bază mai largă de clienți. Condiția pentru a profita de aceste noi oportunități este adoptarea unui sistem de comenzi online care poate avea un efect pozitiv profund asupra eficienței și succesului unui restaurant în peisajul modern, tot mai digitalizat, al lumii în care trăim. Iată câteva avantaje forte ale acestor softuri de livrari la domiciliu asupra dezvoltării afacerilor unui restaurant:

  • Eficiența procesului de comandă

O comandă primită în mod tradițional (telefonic sau verbal) poate implica erori de comunicare, întârzieri și confuzii. Cu un soft de gestiune pentru restaurant, bar sau club bine realizat și implementat, conectat perfect și la softul de livrari la domiciliu propriu restaurantului, dar și la platformele externe de livrare, clienții pot plasa comenzile direct de pe dispozitivele lor, eliminând erorile de comunicare umane. Reducerea erorilor umane și a întârzierilor duce la o îmbunătățire semnificativă a timpului de așteptare, sporind satisfacția clienților și creând o experiență memorabilă – factor extrem de important pentru un restaurant.

  • Creșterea vânzărilor

Un soft de livrare la domiciliu deschide ușile către noi oportunități de vânzări. Restaurantul poate ajunge la acei clienți pe care, poate, niciodată nu i-ar fi avut fără acest sistem, în special la clienții care preferă să comande meniuri din confortul propriei locuințe sau la clienții care obișnuiesc să comande masa de prânz sau diverse alte produse (cafea, gustări, etc.) cu livrare la locul de muncă. De asemenea, integrarea propriului soft de gestiune a restaurantului, barului sau clubului cu aplicațiile externe de tip Glovo, Tazz, Bolt etc. mărește semnificativ aria de expunere a unității, atingând un număr mult mai mare de clienți potențiali. 

  • Personalizarea experienței

Sistemele de comenzi online permit restaurantelor să ofere o experiență personalizată clienților. Meniurile digitale pot fi adaptate în funcție de preferințele individuale ale clienților, iar funcționalitățile de reținere a datelor le permit să ofere recomandări personalizate, bazate pe istoricul de comenzi al clientului. Astfel, fiecare client se simte special și apreciat.

  • Feedback-ul constant

Odată cu trecerea comenzilor în mediul online, restaurantele pot primi feedback în timp real de la clienți. Acest lucru permite managerilor de restaurant să înțeleagă nevoile și preferințele clienților lor, să răspundă rapid la cerințele acestora și să îmbunătățească constant calitatea serviciilor oferite.

  • Optimizarea proceselor interne

Sistemele de comenzi online și, în general, softurile de gestiune nu sunt doar pentru clienți; ele aduc beneficii semnificative și echipei din spatele restaurantului. Prin intermediul acestor sisteme, managementul comenzilor și gestiunea generală a activității devin mai eficiente, iar procesele de livrare și de comunicare internă devin mai fluide. Această optimizare internă contribuie la reducerea costurilor și la creșterea eficienței operaționale a restaurantului.

Gestiunea comenzilor și funcționalitățile cheie ale unui sistem de comenzi online pentru un restaurant

Un sistem de comenzi online pentru restaurante vine la pachet cu o serie de funcționalități cheie care îmbunătățesc în mod semnificativ modul în care afacerea funcționează și interacționează cu clienții. În acest capitol, ne concentrăm pe aceste funcționalități esențiale și pe modul în care softurile de gestiune și de livrări la domiciliu contribuie la o mai bună gestiune a comenzilor și la servicii excepționale.

  • Meniuri accesibile de oriunde și ușor de navigat

Un sistem de comenzi online eficient permite managerilor de restaurant să creeze meniuri personalizate, adaptate nevoilor și preferințelor clienților și care pot fi accesate de oriunde, chiar de pe un telefon mobil conectat la internet. Interfețele intuitive și ușor de navigat facilitează găsirea și selectarea felurilor de mâncare dorite de către clienți. Pozele și descrierile detaliate ale preparatelor culinare din oferta restaurantului completează experiența vizuală și facilitează luarea deciziilor de cumpărare, rezultând în creșterea numărului de comenzi.

  • Integrare cu sistemele de plată online

O altă funcționalitate cheie este integrarea cu sistemele de plată online, alături de folosirea echipamentelor necesare specifice. Astfel, se oferă clienților opțiuni multiple de plată, precum cardul bancar sau chiar portofelele electronice, pe lângă clasica plată la livrare. Plata online asigură un proces rapid și sigur de transfer, contribuind la o experiență fluidă, transparentă și simplă pentru clienți. În același timp, aceste integrări te ajută, ca manager sau patron de restaurant, să automatizezi raportările către ANAF, controlând complet și fără erori datele care trebuie transmise, conform legii, acestei instituții a statului.

  • Posibilitatea de a gestiona livrările eficient

Sistemele de comenzi online permit o gestionare eficientă a livrărilor, de la preluarea comenzilor în sistem până la monitorizarea traseelor și comunicarea cu clienții în timp real. Această funcționalitate asigură echipa restaurantului că livrările sunt efectuate la timp și cu precizie, crescând astfel satisfacția clienților și consolidând imaginea de brand a unui restaurant de încredere. 

În afară de posibilitatea de a livra meniuri comandate direct prin sistemul propriu de comenzi cu ajutorul softului de livrare la domiciliu, restaurantele pot apela la integrarea acestui program sau chiar a întregului soft de gestiune a restaurantului, barului sau clubului cu platformele externe de comenzi, gestionând astfel, într-un mod integrat, în același sistem, atât comenzile realizate prin mijloacele proprii de promovare, cât și pe cele realizate prin expunerea la o piață mult mai diversă (și, în mod clar, mult mai abundentă) de clienți prin intermediul aplicațiilor de tip Glovo, Tazz sau Bolt, de exemplu.

În mod special, în cazul unui restaurant aflat la început de drum, abia deschis, apelarea din start la aceste platforme externe de livrări este benefică pentru crearea unui flux consistent de comenzi.  

  • Reținerea datelor pentru recomandări personalizate

Cu ajutorul sistemelor de comenzi online, restaurantele pot colecta și reține date despre preferințele și istoricul de comenzi ale clienților. Desigur, o atenție specială, în acest caz, este necesară să fie acordată îndeplinirii tuturor condițiilor GDPR în vigoare pentru colectarea, stocarea și folosirea datelor personale. Aceste informații valoroase pot fi utilizate pentru a adapta oferta de preparate culinare și meniuri în funcție de datele statistice analizate de-a lungul timpului. De asemenea, pe baza acestora, se pot ajusta politicile de prețuri ale preparatelor oferite și se poate optimiza, astfel, activitatea restaurantului care va răspunde din ce în ce mai bine preferințelor clientelei. Acest nivel crescut de personalizare consolidează relația cu clienții și îi determină să revină pentru a profita de oferte și de preparatele preferate.

  • Funcționalități avansate de gestionare a comenzilor

Sistemele de comenzi online pot oferi funcționalități avansate pentru gestionarea comenzilor, precum divizarea meniurilor, posibilitatea de a modifica comenzile și de a adăuga sau elimina produse înainte de finalizarea acestora. Astfel de opțiuni flexibile contribuie la o experiență mai plăcută pentru clienți, care se simt implicați și dobândesc un control sporit asupra propriilor comenzi.

 

Studiu de caz: FreyaPOS – soluții customizate și sincronizarea comenzilor cu platformele de livrări pentru HoReCa românesc

FreyaPOS reprezintă o alternativă inovatoare la multitudinea de softuri specifice industriei ospitalității, alternativă dezvoltată în întregime în România, special concepută pentru a satisface nevoile specifice de digitalizare ale pieței autohtone din industria HoReCa. Aceste soluții digitale flexibile și adaptabile reprezintă alegerea ideală pentru întreprinzătorii din domeniul HORECA, indiferent de mărimea afacerii sau specificul acesteia. Soluțiile FreyaPOS sunt perfect integrabile cu platformele binecunoscute de livrări la domiciliu din România.  

Livrarea comenzilor de la restaurant cu ajutorul platformelor externe de comenzi, cum ar fi Tazz, Glovo sau Bolt, și altele asemenea, reprezintă o oportunitate eficientă de a atrage clienți și de a extinde activitatea unui restaurant în mediul online. Aceste platforme oferă un canal suplimentar prin care restaurantele pot ajunge la o bază mai largă de clienți decât cea obținută prin promovarea site-ului propriu de comenzi online și pot oferi servicii de livrare rapide și convenabile.  Desigur, nu ar trebui să înțelegi de aici că sistemul software de livrări produs de FreyaPOS funcționează doar cu ajutorul platformelor sau aplicațiilor externe de livrări. Dimpotrivă, softul de livrare la domiciliu dezvoltat de FreyaPos oferă un avantaj competitiv deosebit de important și anume centralizarea tuturor comenzilor provenite din ambele canale de vânzare, cele ale sistemului propriu de livrare al restaurantului și cele sosite prin intermediul aplicațiilor de livrare externe (Glovo, Tazz, Bolt etc.). Mai mult, acest soft românesc permite și centralizarea, alături de comenzile menționate anterior, și a celor provenite prin intermediul formularului de contact de pe site-ul restaurantului sau a celor realizate direct prin telefon.

Acest lucru este posibil grație integrărilor pe care FreyaPOS le permite cu platformele externe de livrări la domiciliu, fapt care aduce multiple avantaje unui restaurant chiar din prima zi de la deschiderea afacerii. Dacă te întrebi de ce este FreyaPOS o soluție atât de inovatoare față de alte instrumente din aceeași categorie, ei bine, iată câteva elemente principale care ți-ar putea răspunde la această întrebare:

  • Interfața simplă și rapidă a softului este ușor de utilizat și rapid de învățat după un scurt training. Vei accesa fără bătăi de cap toate datele și informațiile de care ai nevoie, fără să pierzi timp căutând prin meniuri complicate. 
  • Vei avea acces imediat la rapoarte de vânzări totale sau la rapoarte specifice fiecărui canal (canalul propriu de comenzi, comenzile telefonice, comenzile realizate prin platformele de livrare externe), totul centralizat, sub o singură umbrelă a unui program. Vei vedea oricând și de oriunde ai fi, cu ajutorul unui terminal conectat la internet, situația la moment a comenzilor realizate de restaurantul tău. 

Vei trage astfel concluzii și vei putea analiza date valoroase despre meniurile sau preparatele apreciate, despre cele care nu performează și despre ce canale sunt cele preferate de către clienții care apelează la livrări la domiciliu. Astfel, vei concentra în mod eficient resursele restaurantului și vei spori profitabilitatea afacerii în scurt timp. 

  • Soluția software este adaptabilă astfel încât ea poate fi integrată 100% activității și fluxului de lucru al restaurantului propriu, conform rezultatelor unei analize de business prealabile implementării softului. 
  • Nu vei rămâne fără sprijin tehnic după instalarea și integrarea soluției software. Vei avea întotdeauna echipa de dezvoltatori software lângă tine pentru a te ghida pas cu pas, fie că ai nevoie de explicații suplimentare, fie că vrei să dezvolți și să personalizezi mai mult sistemul.  
  • Platformele de comenzi externe, cum ar fi Tazz, Glovo și Bolt, au deja o bază solidă de utilizatori care caută să comande mâncare online. Prin integrarea și listarea restaurantului pe aceste platforme, vei beneficia de acces instantaneu la un număr mare de potențiali clienți, care ar putea deveni fideli pe termen lung.

Cu toate aceste avantaje, integrarea softului propriu de livrare la domiciliu cu platformele externe de comenzi reprezintă o strategie inteligentă pentru restaurantele care doresc să-și extindă și să-și consolideze afacerea și să ofere servicii moderne și convenabile clienților lor. O soluție precum cea oferită de FreyaPOS facilitează această integrare și contribuie la succesul restaurantelor pe piața competitivă a livrărilor la domiciliu.

 

Sursa foto: Pexels.com, Pixabay.com

Share this