21 nov.

Digitalizarea, o prioritate in Horeca

Adoptarea tehnologiei  nu a fost o prioritate in Horeca pana in anul 2021, cand pandemia Covid a impus noi reguli si i-a directionat pe cei cu afaceri in acest domeniu sa aleaga soluții digitale inovatoare. Multe restaurante au apelat la tehnologie în ultimii ani, pentru a se adapta la o nouă realitate si pentru a supravietui.

Tehnologia și inovația sunt cele care au ajutat, chiar au salvat unele afaceri din domeniu, au transformat modul în care acestea operează. De la comenzi online, self-check out pentru clienti și plăți contactless până la livrare și preluare, industria Horeca nu își mai poate permite să ignore tendințe care ajută companiile să se reinventeze pentru a rămâne relevante și competitive.

Dezvoltarea acestui domeniu nu va fi în întregime determinată de cresterea consumului propriu-zis,  ci si de utilizarea tehnologiei in vederea îmbunătățirii operațiunilor interne, a serviciilor de livrare, in oferirea unei experiente la nivelul cerintelor din piata si in reinventarea continua a conceptului de Restaurant.

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Iata cateva tendinte in ceea ce priveste digitalizarea din Horeca:

 

  1. Sisteme de comenzi online si aplicatii dezvoltate pentru livrari

In 2021 si 2022 clientii s-au acomodat la noua realitate si au ales sa consume meniul preferat acasa sau in locurile preferate – birou sau la prieteni. Avantajele unui astfel de sistem sunt evidente: clientii nu mai au nevoie de rezervari, nu mai trebuie sa se deplaseze intr-o locatie propriu-zisa, pot comanda aproape oricand si de oriunde.

Ultimele date din domeniu arata o extindere a serviciului de livrari, majoritatea restaurantelor alegand sa adere la o platforma de livrari sau sa isi dezvolte propriul sistem de comenzi si livrari. Site-ul de prezentarea poate integra un sistem de comenzi online si poate deveni un instrument eficient pentru promovare si cresterea vanzarilor.

 

  1. Solutii de plata contactless

Tehnologia contactless devine necesara și nu este vorba doar despre plasarea unei comenzi online, ci și despre plata cu un smartphone, un smartwatch sau un smartcard printr-o aplicație sau un dispozitiv fără atingere. Noile tehnologii de plată/comanda au luat încet avânt în industria globală a restaurantelor, dar această tendință s-a accelerat odată cu pandemia.

De asemenea, din punct de vedere al fluxului de numerar, este mai eficient. Dacă restaurantele vor sa tina pasul cu piata, cu tehnologia si cu cerintele clientilor, ar fi indicat sa sa investeasca in instrumente de plată mobilă și digitală.

 

  1. Sistem online de rezervare a mesei

Rezervarea unei mese prin intermediul unui apel telefonic devine un lucru din trecut, deoarece tehnologia de rezervare a mesei online capătă o nouă importanță. Furnizori foarte cunoscuti  de astfel de servicii le oferă clienților libertatea de a vedea sloturile disponibile și de a-și face propria rezervare din mers. La rândul său, prin utilizarea sistemelor de rezervare bazate pe tehnologie, restaurantele pot gestiona locurile, listele de așteptare, pot fideliza clienții și pot cunoaste mai bine preferințele lor.

 

  1. Kitchen Display

Nu mai este nevoie sa va bazati pe hartie si pix, sa va faceți griji cu privire la biletele tiparite sau sa fugiți  intre bucatarie și POS. Sistemele de afișare (KDS) ajuta restaurantele sa eficientizeze operatiunile din bucatarie. Conectat direct la sistemul de punct de vanzare al restaurantului (POS), ecranul afișeaza comenzile in mod automat in funcție de prioritate si indica orice solicitari speciale. Urmarirea timpilor de livrare a comenzilor și monitorizarea inventarului pentru a semnala cand un produs nu mai este în stoc sunt doar doua din avantajele utilizarii unei astfel de solutii. Nu trebuie sa uitam ca aceasta aplicatie asigura in cele din urma o mai buna comunicare, acuratețe, fluxuri de lucru mai clare și – fiind 100% digitala – promite o funcționare eficienta a bucatariei.

 

  1. Software pentru gestionarea automata a inventarului

Automatizarea gestionarii stocurilor inseamna urmarirea stocurilor de alimente si bauturi, anticiparea cantitatilor și chiar programarea viitoarelor comenzilor. Foarte important, implementarea unui astfel de software in procesul de lucru poate reduce, de asemenea, risipa de alimente, care este estimata la 100 miliarde de dolari anual in industria ospitalitatii. Prin intermediul tehnologiei de ultima ora a inteligentei artificiale (ai), proprietarii de restaurante și managerii pot sa reduca risipa și costurile alimentare și să-și conducă afacerile mai eficient și mai durabil. Parteneriatele cu platforme inovatoare salvează, de asemenea, restaurantele de la irosirea excedentului lor alimentar si sustinerea conceptului de sustenabilitate.

 

  1. Automatizarea introducerii datelor din facturi in sistemul propriu de gestiune

Introducerea informațiilor din facturile emise de furnizori nu mai reprezintă un proces pentru care trebuie să aloci mult timp. Acum, integrarile si anumite solutii dezvoltatea in acest sens te ajută să procesezi și să imporți aceste informații repede si corect în programul de gestiune. Recordul este wawww- 1000 facturi procesate într-o 1h si 20 min și doar 5 secunde durează ca informațiile din factura sa ajungă în apoi în gestiunea actuală.

Tehnologia ofera restaurantelor soluții eficiente pentru a se diferenția, și proprietarilor informatii si instrumente pentru a-și conduce afacerile mai eficient. Nu trebuie sa uitam si de personalul din restaurant, care acum poate sa se concentreze mai mult pe oferirea unor servicii la superlativ, pe încântarea oaspeților cu mâncăruri delicioase și noi experiențe memorabile, atat in locatie restaurantului cat si acasa. O soluție win-win, nu-i așa?

 

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Share this