Cum influenteaza tehnologia activitatea unui restaurant intr-o perioada cu inflatie?

Inflația reprezintă o creștere generalizată și durabilă a prețurilor, ce afectează coșul mediu de cumpărături. Cauzele pentru care se poate declanșa un astfel de eveniment cu impact la nivel macroeconomic sunt variabile, așa cum vom vedea puțin mai târziu. 

Efectele inflației sunt problematice atât pentru consumatorii finali, cât și pentru furnizorii de bunuri și servicii, aflați în fața necesității de a majora prețurile din ofertă. Află mai multe despre soluțiile avute la dispoziție de un antreprenor în timpul inflației, pentru a stabiliza activitatea restaurantului. 

Care sunt cauzele inflației?

Perioadele de inflație pot avea la bază factori declanșatori variați, precum emisiunea excesivă de monedă, peste oferta reală de bunuri și servicii, sau creșterea costurilor de producție, din cauza unor probleme precum seceta, războiul, grevele, epuizarea unor materii prime etc.

O cerere mult prea ridicată, raportată la o ofertă de piață prea rigidă, poate genera o perioadă de creștere a prețurilor la nivelul întregii economii, prin deciziile luate de organismele monetare centrale. Acest demers cu un caracter inflaționist poate echilibra balanța dintre Cerere și Ofertă.

De asemenea, creșterea generalizată a costurilor poate apărea într-o economie în urma deprecierii monedei naționale. În astfel de condiții, exporturile devin mult mai atractive pentru alte țări, iar importurile mai puțin accesibile pentru țara afectată de inflație. 

Care sunt efectele inflației?

În funcție de intensitatea acesteia, precum și de perioada de-a lungul căreia se poate desfășura, inflația generează o serie de efecte cu impact major asupra economiei: 

Puterea de cumpărare a unui coș de cumpărături scade considerabil, acest aspect aplicându-se tuturor celor care au venituri fixe. Consumatorii finali aleg într-o astfel de perioadă produsele de bază și renunță la produse considerate ca fiind mult prea costisitoare. Reducerea valorii monetare îi afectează și pe cei care au deschise fonduri de economii fixe. 

Mai mult decât atât, costurile de achiziție în alte monede devin mult mai problematice, dacă discutăm despre un curs de schimb dezavantajos pentru moneda de bază. Totodată, valoarea ratelor de dobândă va crește, deoarece băncile vor încerca să acopere astfel pierderile determinare de o posibilă depreciere galopantă.

La nivel de organizație, companiile se pot confrunta cu probleme de retenție a numărului de clienți, dacă prețurile produselor / serviciilor din ofertă nu sunt adaptate în timp real realității macroeconomice. De altfel, reducerile de personal reprezintă un efect întâlnit adesea în cadrul firmelor cu echipe supradimensionate, raportate la fluxurile de lucru efective. 

Cum pot aborda managerii de restaurante problema inflației?

După o perioadă extrem de problematică pentru restaurante, cauzată de efectele asociate pandemiei de coronavirus, operatorii din acest segment HoReCa trebuie să acționeze rapid, pentru a preveni o nouă criză. 

Soluții tehnologice pentru optimizarea fluxurilor operaționale

Investițiile în tehnologiile dedicate managementului de fluxuri operaționale reprezintă un instrument excelent, în acest sens. Prin utilizarea unor astfel de tool-uri, se pot optimiza costurile și se poate implementa o rotație de personal mult mai eficientă, în condițiile în care piața HoReCa se confruntă de ani buni cu o problemă a resursei umane. 

Reducerea costurilor operaționale totale reprezintă cel mai inspirat mod prin care se poate acționa împotriva efectelor inflației accentuate. De asemenea, generarea unor experiențe personalizate, ce pot genera un nivel ridicat de încredere în brandul respectiv, pot avea un impact pozitiv semnificativ asupra fidelizării bazei de clienți.

Freya Restaurant – Softul de gestiune adaptat nevoilor din timpul inflației

Utilizând Freya Restaurant, managerii din HoReCa pot gestiona mult mai eficient operațiuni esențiale pentru stabilitatea afacerii pe care o administrează, precum gestionarea stocurilor, preluarea comenzilor sau administrarea resursei umane. 

Freya Restaurant se remarcă prin flexibilitate și adaptabilitate la specificul sau complexitatea afacerii respective, contribuind activ la obținerea plusvalorii în perioadele de inflație accentuată, prin optimizarea costurilor operaționale. 

Cu ajutorul acestui tool din oferta Freya, este mult mai simplu să urmărești în timp real dinamica vânzărilor și să ai o imagine de ansamblu clară asupra celor mai performante produse, pentru a putea regândi meniul, în condițiile creșterii generalizate a prețurilor. 

De asemenea, Freya Restaurant îți pune la dispoziție instrumente de marketing optime pentru a putea adapta noua dinamică a restaurantului la nevoile clienților tai, influențate de scăderea puterii de cumpărare a monedei naționale: 

  • integrare sistem Happy Hour; 
  • sisteme de fidelizare predefinite; 
  • mod personalizabil de oferire a discount-urilor etc

Preparatele servite în afara unităților HoReCA au generat un trend în perioada pandemiei, pe baza contextului impus de autorități. În aceste condiții, serviciile de livrare intermediare au reprezentat un colac de salvare pentru multe restaurante, determinând revitalizarea numărului de comenzi și, în consecință, stabilitatea afacerii.

Însă acum, managerii acestor locații trebuie să depună efort în timp real pentru a regândi strategia de preluare / livrare a comenzilor, pentru optimizarea costurilor. Cu ajutorul modulului Freya Restaurant Delivery, integrat cu platformele online de livrare terțe (Glovo, Tazz, Bolt), comenzile sunt preluate fără erori, ajungând automat în POS-uri și în bucătărie. 

În restaurant, personalul de servire poate utiliza aplicația Freya Restaurant Mobile, compatibilă cu orice device mobil ce rulează cu sistemul de operare Android. Acest tool asigura timp reduși pentru preluarea comenzilor și servirea clienților, deoarece ospătarii nu vor mai fi nevoiți să introducă datele în POS și să trimită la secție bonurile de comandă. 

Aceste aplicații  sunt incluse în pachetul Freya Restaurant pe care ți-l punem la dispoziție. Discuta cu un consultant pentru a putea înțelege punctual modul prin care acest program software de gestiune poate genera un impact pozitiv asupra activității pe care o administrezi, în contextul perioadei de inflație pe care economia o traversează.  

Alte articole care te-ar putea interesa

Discută cu noi

Alege soluțiile noastre software pentru a-ți eficientiza afacerea!

Suntem aici pentru tine! Contactează-ne pentru orice întrebare și pentru a găsi soluția perfectă pentru nevoile tale.

Beneficiile tale:
Care sunt următorii pași?
1

Programăm o convorbire telefonică

2

Avem o întâlnire de descoperire a afacerii tale și de consultanță

3

Pregătim propunerea tehnică și financiară adaptată afacerii tale

Programează o întâlnire gratuită cu consultanții noștri