Vrei sa vinzi online? Iata ce optiuni ai.
Alegi sa promovezi oferta/meniul pe propria pagina web sau apelezi la platformele de livratori. Sau, poti alege si o varianta mixta intre cele doua optiuni mentionate anterior.
Dar cum poti evalua daca integrarea unui serviciu de comenzi online si livrare se pliaza pe specificul restaurantului tau? Multi proprietari de afaceri mici se intreaba daca apelarea la servicii de livrare este potrivita pentru cresterea afacerii. Iata cateva sfaturi utile ce pot sta la baza acestei decizii.
1) Locatia fizica a restaurantului si traficul din locatie
Locatiile cu trafic intens ar putea sa ia in considerare un serviciu de livrare , deoarece clienții pot comanda repede si usor fara a ajunge in restaurant.
Daca totusi ne gandim la acele locatii premium, care vor sa livreze pe langa produse si servicii de calitate, si experienta unei atmosfere exclusiviste, situatia se modifica radical. In acest context, serviciul de livrare devine complementar doar in cazul in care afacerea se extinde pe piata serviciilor de catering si vizeaza crearea si livrarea de meniuri personalizate catre grupuri mai mari.
2) Tipologia clientilor si pretul produselor din meniu
Exista o mare varietate de clienti intr-un restaurant, in funcție de tipul de restaurant. Preferintele clienților sunt un factor important atunci cand se decide ce tip de serviciu de livrare trebuie sa ofere restaurantul.
De exemplu, clientii unui restaurant fast-food sunt in cautarea unei mese ieftine si a unui serviciu rapid. Aceste restaurante vor trebui sa se asigure ca procesul de prepare si livrare se realizeaza rapid, iar pretul produselor nu va creste foarte mult din cauza costurilor cu serviciile aditionale.
Un restaurant mai formal, high-end va avea clienti care cauta calitate si experienta, si care isi permit sa ofere mai mult pentru acelasi produs.
Ce alegem? Un sistem propriu de livrare sau afilierea la o platforma de delivery?
Pentru a evita comisioanele și dependența de un serviciu de livrare externalizat, restaurantele isi pot organiza propriul serviciu de livrare. Acest lucru necesita o analiza precisa, bugetare, planificare și rabdare, ceea ce nu se intampla peste noapte. Ca si in cazul oricarei afaceri noi, este necesar sa se elaboreze un concept si sa se stabileasca clar de la inceput toti pasii ce ar trebui parcursi. Pentru a face acest lucru, trebuie sa iei in considerare urmatoarele aspecte:
A)Oferta Concurentilor
Afla cat de compettiva este oferta ta in comparatie cu a concurentilor. Compara ofertele, preturile si gama de produse. Cat de populare sunt? Care ar fi timpul mediu de livrare?
B)Locație
Aria de acoperire a unui serviciu de livrare joaca, de asemenea, un rol crucial in succesul acestuia. Determinati exact cat de ampla poate fi zona de livrare si asigura-te ca timpii de livrare sunt gestionabili.
C)Publicul tinta
Analiza grupului tinta depinde de comunitatea locala. Prin urmare, ajusteaza zona de livrare la grupul tinta, pentru a obtine profit maxim.
Odata ce ai raspuns acestor intrebari și ai elaborat un concept, poti trece la evaluarea resurselor necesare. La fel ca in cazul serviciilor de livrare externe, vei avea nevoie de spațiu suplimentar pentru prepararea alimentelor. In plus, trebuie luați in considerare urmatorii factori:
1. Vehicule de livrare
Este important sa decizi ce mod de transport vrei sa utilizezi pentru a livra comenzile. Ar trebui sa fie biciclete, scutere sau masini? In plus, trebuie sa te asiguri ca ai locuri de parcare disponibile pentru vehiculele restaurantului.
2. Personalul
Nu numai ca ai nevoie de personal suplimentar pentru a livra comenzile, dar ai nevoie si de cineva care sa gestioneze intregul proces. Ei vor fi responsabili pentru preluarea comenzilor, se vor asigura ca mancarea este pregatita corect și vor verifica comenzile inainte de a parasi restaurantul.
3. Ambalarea și transportul
De asemenea, trebuie sa te asiguri ca experiența clientilor este aceeasi atat in restaurant cat si dupa livrare. Prin urmare, modul in care mancarea ajunge in locatia de livrare este important. Ai nevoie de containere de transport adecvate și materiale de ambalare care sa mentina temperatura produselor, indiferent daca sunt calde sau reci.
Deoarece nu poti utiliza platforme externe de livrare, vei avea nevoie de propriul sistem de comanda pe site-ul afacerii. Trebuie sa fie ușor de utilizat si trebuie sa determini modul in care ar trebui sa functioneze procesul de plata. Clientul plateste la momentul comenzii sau la livrare? Ce metode de plata sunt acceptate? Cum va primi clientul o factura?
In restaurant, ai nevoie, de asemenea, de un sistem fiabil de urmarire a livrarii. In acest fel, poti vedea unde se afla soferii si stii cand personalul este pregatit sa livreze urmatoarele comenzi.
5. Marketing
Marketingul este esențial pentru a asigura o promovare eficienta a serviciilor, precum și loialitatea clientilor. Acest lucru nu este doar despre a avea un site atractiv, cu un meniu digital și un sistem de comanda usor de utilizat. De asemenea, ar trebui să apelezi la publicitatea online pentru a ajunge la clienți.
Toate acestea implica timp și un buget ce trebuie investit constant. Cu toate acestea, pe termen lung, aceasta investiție va aduce plus valoare afacerii tale si iti va asigura o independenta si lipsa extra-comisioanelor solicitate de companiile care ofera externalizat astfel de servicii.
Ce trebuie sa stii despre platformele ce ofera servicii de livrare?
Operatorii mari de servicii de livrare aduc o serie de avantaje. De exemplu, acestia ofera o acoperire larga, permitand companiilor din domeniul ospitalitatii sa atraga si mai mulți clienti. Acest lucru este util pentru restaurantele care sunt doar la inceput si sunt in curs de construire a unei baze de clienți. În plus, acești operatori de livrare asigura o varietate de servicii: furnizeaza personal de livrare, au portaluri de comanda sub forma de site-uri web si aplicatii, in plus asigura facturarea clienților. Astfel ajuta restaurantul sa nu investeasca bugete in promovare si logistica si asigura cresterea veniturilor afacerii.
In ciuda unei promovari constante si a posibilitații unei surse suplimentare de venituri, utilizarea serviciilor de livrare externe vine cu o serie de provocari. Principala provocare este comisionul aplicat pentru fiecare comandă inregistrata, ceea ce conduce la o crestere a pretului platit de client.