Tipuri de clienți și sfaturi pentru o comunicare eficientă cu fiecare în parte

client restaurant horeca
În domeniul HoReCa și nu numai vei întâlni tipologii diferite de clienți alături de care va trebui să alegi modul de abordare potrivit. Freya POS te va ajuta să înțelegi mai bine nevoile clienților datorită tuturor funcțiilor moderne oferite, însă totodată este important să descoperi personalitatea acestora și tipul lor de comunicare.

Află cum poți să ai o comunicare eficientă cu diferitele tipuri de clienți, astfel încât să poți păstra o relație profesională și amicală deopotrivă cu aceștia! 

Tipuri de clienți și cum să comunici cu aceștia

Indiferent de domeniul de activitate al business-ului tău HoReCa: delivery, self order, restaurant, magazin sau hotel, vei întâlni o varietate de clienți, fiecare cu nevoi, dorințe și cerințe speciale. Pentru a putea comunica ușor și eficient cu clienții, trebuie mai întâi să descoperi tipologia lor!

Clientul Potențial

Clientul Potențial este o persoană la început de drum, care încearcă să descopere toate laturile și avantajele pe care le oferă business-ul și domeniul tău de activitate. Acesta începe ușor-ușor să fie interesat de ceea ce oferi, devenind activ în social media și prezent în chat, completând formulare sau chiar abonându-se la newsletter-ul oferit pe e-mail.

Cum să abordezi Clientul Potențial?

Pentru o legătură eficientă și de lungă durată cu Clientul Potențial, este important să îi prezinți acestuia toate avantajele produsului sau serviciului tău care sunt benefice pentru el. Fii disponibil și asigură-te că îi pui la dispoziție clientului toate informațiile de care are nevoie într-un timp scurt. Cu siguranță îl vei aduce de partea ta!

Clientul Nou

Clientul Nou este tipul de client care nevoie de o plajă extinsă și versatilă de informații potrivite pentru a-l atrage către serviciile și produsele pe care vrei să i le oferi. Se află într-o perioadă de incertitudini și încearcă să învețe cât mai multe despre business-ul tău. De exemplu, Clientul Nou tocmai a investit într-un produs sau serviciu de la tine pentru restaurantul său, iar acum acesta urmează să testeze toate beneficiile oferite, sub îndrumarea ta.

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Cum să abordezi Clientul Nou?

Este foarte important să îi oferi Clientului Nou toate informațiile de care are nevoie și să te asiguri că le înțelege și le aplică în mod corespunzător. Asemeni Clientului Potențial, și acesta are nevoie de răspunsuri complete și imediate.

Clientul Atotcunoscător

Clientul Atotcunoscător deja „știe” totul despre produsele și serviciile tale, însă cu toate acestea, are nevoie de îndrumarea ta de profesionist în domeniu. De fiecare dată când îi oferi noi informații, el va completa fiecare idee cu „Știam deja acest lucru” sau „Cu siguranță!”. Pentru acest tip de client contează foarte mult modul în care produsele și serviciile tale îi pun în valoare statutul social.

Cum să abordezi Clientul Atotcunoscător?

Pentru o comunicare eficientă și ideală cu Clientul Atotcunoscător este necesar să nu iei o poziție de superioritate și să îi oferi toate informațiile pe scurt și la obiect. Chiar și atunci când clientul nu are datele exacte despre produsele sau serviciile tale, încearcă să-l îndrumi pe acesta prin lămuriri corecte și concise, fără să-i influențezi direct deciziile finale.

Clientul Negociator

Negociatorul va încerca întotdeauna să facă rost de cele mai bune oferte și să se târguiască, punând în comparație serviciile, produsele și prețurile tale cu cele ale concurenței. Acestui tip de client îi face plăcere să negocieze, indiferent de cât de bune sunt ofertele tale.

Cum să abordezi Clientul Negociator?

Este important să nu renunți la principiile tale de vânzare în favoarea unei negocieri nefavorabile. Unde este loc de târguială, poți negocia cu clientul până când veți ajunge la un numitor comun. Totuși, oferă toate avantajele produsului sau serviciului tău, astfel încât clientul să observe că ceea ce oferi este într-adevăr calitativ și se pretează la cerințele și nevoile sale.

Clientul Indecis

Clientul Indecis are nevoie de timp pentru a putea lua deciziile pe care le consideră corecte, de aceea este important să îi oferi regulat informații noi despre produsele și serviciile tale. De exemplu, Clientul Indecis este pe cale să investească într-un produs sau serviciu pentru delivery, însă îi este foarte greu să decidă dacă acesta oferă întocmai ceea ce își dorește sau are nevoie. Astfel, de cele mai multe ori tipologia aceasta de clienți tinde să caute o perioadă mai lungă de timp până găsește oferta ideală.

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Cum să abordezi Clientul Indecis?

Dacă îți dorești ca viitoarea relație profesională să decurgă fără expresii în exces de tipul „Mi-e teamă că…”, „Nu m-am decis.”, atunci încearcă să descoperi cât mai multe informații despre client, despre nevoile și dorințele lui, astfel încât să-l ajuți să facă decizia corectă, aceasta fiind benefică atât pentru viitorul client, însă și pentru business-ul tău. Ține-l informat despre noile produse și servicii și asigură-l întotdeauna că deciziile finale de cumpărare sunt potrivite.

Clientul Loial

Clientul Loial ține foarte mult la produsele și serviciile puse la dispoziție de business-ul tău, revenind întotdeauna la ceea ce îi oferi. Deoarece astfel de clienți vor ajuta ca firma ta să aibă un public mai larg și diversificat, este important să le valorifici experiența și să descoperi opiniile lor despre ceea ce oferi. Clientul îți va da un feedback constructiv, așa că încearcă pe cât posibil să iei în calcul informațiile primite.

Cum să abordezi Clientul Loial?

Ca să păstrezi o legătură puternică față de clienții loiali, este necesar ca „glasul lor” să fie auzit, așa că oferă-le titlul de ambasadori pentru marca, produsele și serviciile tale. Cu atât mai mult, nu-i dezamăgi! Asigură-te că oferi întotdeauna calitate, eficiență și servicii în conformitate cu așteptările clienților!

Fiecare relație pe care o creezi cu clienții prezenți și viitori este influențată de modul în care aceștia se comportă, comunică și reacționează la situațiile întâmpinate, fie acestea pozitive sau negative. Ține cont de sfaturile oferite astfel încât să poți crea o comunicare benefică pentru ambele părți, indiferent de tipul de client sau de circumstanțe!

Freya - Buton Vreau sa discut cu un consultant

Alte articole care te-ar putea interesa

Discută cu noi

Alege soluțiile noastre software pentru a-ți eficientiza afacerea!

Suntem aici pentru tine! Contactează-ne pentru orice întrebare și pentru a găsi soluția perfectă pentru nevoile tale.

Beneficiile tale:
Care sunt următorii pași?
1

Programăm o convorbire telefonică

2

Avem o întâlnire de descoperire a afacerii tale și de consultanță

3

Pregătim propunerea tehnică și financiară adaptată afacerii tale

Programează o întâlnire gratuită cu consultanții noștri
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Nume complet
Accord comunicări viitoare