Cuprins articol
ToggleÎntrebarea pe care și-o pun în prezent antreprenorii din industria restaurantelor este: criza a venit, vârful a trecut, dar cum continuăm? Pentru a veni în întâmpinarea ta și a nevoilor afacerii tale, am pegătit pentru tine un Ghid de redeschidere a restaurantelor după criza Covid-19.
Dacă data de 15 mai 2020 a însemnat o primă etapă de relaxare, localurile nu au avut undă verde să își reînceapă activitatea. Cu toate acestea, redeschiderea se va face treptat, în mai multe faze, iar prima dintre ele a fost cea a deschiderii teraselor la data de 1 iunie.
Perioada care urmează va fi în continuare una cu provocări pentru reprezentanții din industria restaurantelor și barurilor, manageri și angajați, care vor trebui să respecte o serie de măsuri de protecție, astfel încât clienții să se simtă în siguranță în noul context.
Echipa FreyaPos a fost alături de tine și de localul tău în perioada crizei Covid-19, oferindu-ți sprijin pentru livrarea la domiciliu cu Freya Restaurant Delivery – o platformă menită să controlezi întregul proces, de la primirea comenzilor online și până în momentul expedierii la ușa clientului.
Rămânem împreună mai departe și te susținem în continuarea activității cu softurile noastre special dezvoltate pentru industria HoReCa. În plus, te invităm să descoperi în acest articol soluții și variante de pus în aplicare pentru marea redeschidere a restaurantului tău.
Cuprins:
- Deschiderea teraselor – Ce reguli trebuie să respecți?
- Ghid de bune practici pentru redeschiderea restaurantului
- Măsuri de distanțare socială în restaurant
- Măsuri de igienă în restaurant
- Măsuri de protecție pentru angajați
- Măsuri de siguranță pentru alimente
- Serviciul de food delivery – În continuare o idee bună
- Revenirea restaurantelor după pandemie cu ajutorul tehnologiei
- Cum te ajută softul de gestiune Freya Restaurant?
- Ce le spui clienților? Comunicarea și promovarea, doi piloni importanți
Ghid de redeschidere a restaurantelor după criza Covid-19: Deschiderea teraselor – Ce reguli trebuie să respecți?
Dacă spațiile închise ale restaurantelor încă rămân inaccesibile publicului larg, terasele au voie să fie la dispoziția clienților, însă cu respectarea unor reguli de distanțare. Iată ce trebuie să știi în calitate de proprietar al unui local cu terasă:
Întâmpinarea clienților:
- se va lua temperatura clienților sosiți la terasă;
- le vor fi puse la dispoziție dispensere pentru igiena mâinilor și covorașe impregnate cu dezinfectant;
- li se vor oferi măști și mănuși, în cazul în care nu prezintă;
Așezarea meselor:
- se va folosi 50% din capacitatea totală a terasei;
- mesele vor fi așezate la o distanță de 1,5 – 2 metri una de cealaltă;
- la o masă vor fi prezente maxim 4 persoane;
- la 4 persoane trebuie alocați minimum 10 metri pătrați, iar mesele vor fi aranjate astfel încât de la spătarul unui scaun până la cel vecin, să fie o distanță de minimum 1 metru;
Ospătarii:
- vor avea măști și mănuși de protecție;
Normele de igienă în local:
- după fiecare folosire a mesei aceasta va fi igienizată, la fel și scaunele;
- se va face o igienizare riguroasă a meniurilor;
- se va efectua periodic dezinfectarea suprafețelor de lucru și a echipamentelor aferente din bucatărie;
- întreg personalul din bucătărie va fi echipat corespunzător și toți angajații vor fi informați cu privire la respectarea regulilor de igienă;
- se va monitoriza zilnic temperatura angajaților, care nu trebuie să depășească 37°C;
- se va dezinfecta baia după fiecare client;
- se va încuraja plata cu cardul;
Ghid de redeschidere a restaurantelor după criza Covid-19: Ghid de bune practici pentru redeschiderea restaurantului
Dacă în plină criză de coronavirus te concentrai pe livrarea de mâncare la domiciliul clientului și cum să le inspiri încredere, subiect abordat pe blogul nostru (articol disponibil aici) acum te afli în fața mult așteptatei redeschideri. Pentru a oferi siguranță atât angajaților tăi, cât și clienților, îți oferim în rândurile următoare un ghid de bune practici, măsuri de prevenție pentru restaurante.
În plus, sfatul principal este să acorzi tehnologiei un rol principal, devenind aliatul tău. Plățile contactless, sistemele automate de comenzi, asocierea cu o aplicație de renume pentru livrarea mâncării, update-urile site-ului, toate acestea te pot ajuta să comunici cu clienții tăi și să limitezi nevoia contactului fizic. Dacă ai nevoie de ajutor, îți oferim soluția Freya Restaurant, softul de gestiune adaptat 100% pentru restaurante, baruri și cluburi.
Odată cu deschiderea, comunică-le clienților programul, meniul, modalitatea de rezervare și, foarte important, spune-le despre măsurile de distanțare socială și de siguranță pe care le-ai luat.
Măsuri de distanțare socială în restaurant
- limitează din capacitatea restaurantului și, pe cât posibil, pentru evitarea aglomerației, repartizează clienții pe intervale orare (prin rezervare);
- reorganizează așezarea meselor astfel încât să asiguri între acestea o distanță adecvată, de cel puțin 2 metri;
- permite la o masă un număr de maxim 8 persoane;
- poți înlocui mesele mari cu unele mici, de 2 persoane;
- semnalează scaunele de la bar care nu pot fi ocupate, astfel încât unul să fie liber, unul ocupat și tot asa;
- semnalează cu marcaje pe podea distanța pe care clienții trebuie să o păstreze între ei pentru a-și ridica comanda de mâncare (cel puțin un metru) sau încurajează-i să aștepte afară ori în mașină;
- instalează apărătoare de protecție din plexiglas la casa de marcat sau la bar;
- folosește tehnologia acolo unde este posibil, pentru a reduce contactul fizic: transmiterea informației de la bucătărie la ospătar și invers, prin intermediul unei aplicații pe smartphone sau tabletă, realizarea plății cu cardul, promovarea meniului pe canalele online, astfel încât clientul să petreacă mai puțin timp pentru a se hotărî asupra comenzii;
- comunică-le livratorilor regulile de distanțare socială din restaurant, dacă poți, pune-le la dispoziție o cale separată de acces;
- afișează informări cu privire la măsurile de distanțare socială practicate de restaurantul tău;
- mărește distanțarea fizică inclusiv pentru angajați, acolo unde este posibil; păstrează în continuare acasă personalul care nu necesită a fi prezent, ca de exemplu persoane de la marketing, PR sau contabilitate;
Măsuri de igienă în restaurant
- pune la dispoziția clienților dispensere cu gel dezinfectant pentru mâini; optează pentru cele care funcționează pe bază de senzori (și nu necesită atingerea);
- așează la intrarea în restaurant covorașe impregnate cu dezinfectant;
- plasează în diferite zone ale restaurantului geluri dezinfectante și măști de unică folosință pentru a putea fi folosite de clienți;
- dezinfectează masa și scaunele cu strictețe după fiecare client; personalul va trebui să se asigure că nu rămân urme ale produsulului folosit pentru curățat (lucru care ar putea cauza ingerarea substanțelor chimice);
- dezinfectează regulat suprafețele de preparare a mâncării și echipamentele aferente, având grijă să fie evitat contactul cu alimentele;
- curăță și dezinfectează suprafețele atinse frecvent, mânerele ușilor, sistemele POS, condimentele, meniurile sau blatul de la bar;
- suplimentează bucătăria cu dezinfectanți;
- evită ca meniurile să circule de la un client la altul; poți folosi meniuri de unică folosință ori digitale; în caz contrar, asigură-te că membrii echipei dezinfectează foarte bine meniurile după fiecare utilizare;
- încurajează plata cu cardul bancar, iar când nu este posibil, folosește tăvițe pentru primirea și restituirea banilor, astfel încât să nu aibă loc atingerea mâinilor;
- folosește tacâmuri și farfurii de unică folosință, iar dacă nu se pretează, asigură-te că celelalte sunt spălate riguros și manipulate de angajați numai cu mănuși;
- plasează gunoiul într-o zonă închisă din bucătărie; se vor folosi mănuși pentru aruncarea gunoiului, după care acestea vor fi imediat aruncate, iar persoana se va spăla bine pe mâini;
- realizează dezinfecția instalației de climatizare și asigură-te că sistemul funcționează corect; dacă este posibil, permite aerisirea naturală, deschizând ferestrele;
- pune la dispoziția angajaților materiale cu instrucțiuni pentru protecția împotriva Covid-19, de tipul: „Cum să te speli corect pe mâini”, „Reguli de igienă de respectat în bucătărie” sau „Ghid de bune practici pentru igienizarea profesională a meselor și scaunelor”;
- realizează în mod regulat dezinfectarea băii;
- pune la dispoziție în baie șervețele dezinfectante;
Măsuri de protecție pentru angajați
- niciun angajat cu simptome precum: nas care curge, dureri în gât, tuse, febră mare, nu va veni la muncă;
- monitorizează temperatura angajaților de fiecare dată la intrarea în tură; dacă au peste 37°C vor trebui să plece acasă;
- personalul va purta măști și mănuși de unică folosință, inclusiv bonete în cazul angajaților din bucătărie;
- instruiește-ți personalul despre importanța spălării frecvente a mâinilor, în mod riguros cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool și evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii; se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte cu clienții (bani, carduri de credit);
- informează-ți foarte bine angajații cu privire la măsurile de igienă, pentru a-și îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și a putea preveni o posibilă transmitere a Covid-19;
- asigură pentru întreg personalul dezinfectanți, geluri antibacteriene, prosoape și șervețele de unică folosință;
- pune în locuri vizibile informări despre regulile de igienă care trebuie respectate în restaurant de către angajați;
- echipează-ți corespunzător curierii care livrează mâncarea la domiciliu; oferă-le măști, mănuși de protecție și gel dezinfectant; în plus asigură-le instruire despre cum se pot proteja pe ei, pe familiile lor și pe clienți;
Măsuri de siguranță pentru alimente
- asigură-te că întreaga echipă (bucătari, ospătari, livratori) respectă toate standardele de igienă personală;
- verifică produsele alimentare înainte de a intra în bucătărie – textură, miros, dată de expirare, culoare, deteriorare, temperatură;
- asigură-te că depozitezi alimentele în mod corect și că previi orice posibilă contaminare; păstrează carnea crudă și legumele departe de mâncarea gătită;
- evită ca pachete, cutii să fie depozitate pe podea;
- păstrează produsele de curățare departe de alimente;
- pune la vedere materiale informative despre regulile de igienă pe care echipa ta trebuie să le respecte în bucătărie (inclusiv despre igienizarea suprafețelor pe care se prepară alimentele, a cuptorului, a pardoselilor s.a.);
- livrează preparatele în siguranță: folosește ambalaje de calitate (care pot menține alimentele proaspete o perioadă mai lungă de timp), sigilează comenzile, asigură-te că lucrezi cu o companie de livrare care respectă normele de igienă (ca de exemplu, dezinfectarea genților de livrare);
- asigură-te că membrii personalului ating coșul de gunoi doar cu mănuși, pe care apoi le aruncă și se spală bine pe mâini;
De reținut:
Măsuri de prevenție | |||
Distanțare socială | așezarea meselor la 2 metri distanță | marcaje pe podea care să semnaleze locurile de staționare | aplicație pentru gestionarea la distanță a comenzilor primite pentru bucătărie |
Igienă | dispozitive antibacteriene cu senzori și covorașe dezinfectante | dezinfectarea meselor după fiecare client | încurajarea plății contactless |
Angajați | monitorizarea temperaturii la intrarea în tură | purtarea măștilor și mănușilor de unică folosință | spălarea regulată și riguroasă a mâinilor |
Alimente | verificarea produselor alimentare | păstrarea ingredientelor crude departe de mâncarea gătită | măsuri pentru livrarea în siguranță a mâncării |
Serviciul de food delivery – în continuare o idee bună
În perioada crizei de coronavirus, pentru a supraviețui și a păstra contactul cu clienții, restaurantele au trebuit să se adapteze noilor restricții. Astfel, serviciul de livrare la domiciliu a devenit esențial. Restaurante care nu aveau înainte opțiunea livrării (clientul trebuia să meargă la local și să-și ridice comanda) s-au aliniat condițiilor de pe piață, adoptând serviciul de delivery ca unic colac de salvare.
Dacă și tu te numeri printre restaurantele care în ultima perioadă s-au axat pe serviciul de livrare la domiciliu, recomandarea este ca odată cu relaxarea măsurilor și deschiderea incintelor localurilor, să nu renunți la ceea ce ai construit. Mai precis spus, este important să continui să comercializezi preparatele culinare pe bază de comandă, cu livrare sau ridicare personală. Iată ce trebuie să știi:
Top 5 recomandări
- Pentru a-ți reveni cât mai rapid din criză este important ca pe lângă încasările realizate în spațiile proprii (care își vor reveni mai târziu) să oferi opțiunea de delivery sau de ridicare a comenzii din local.
- Folosește un soft pentru a controla întreg procesul de livrare a mâncării la domiciliu. Freya Restaurant Delivery se integrează cu softul tău de gestiune într-un mod simplu și rapid. Contactează-ne pentru mai mute detalii.
- Asociază-te cu o platformă recunoscută de livrare. În felul acesta obții vizibilitate în rândul unui public larg, iubitor de a comanda mâncare la domiciliu. În plus, câștigi clienți noi, iar curierii parteneri ai aplicației te vor ajuta să livrezi mâncarea preparată în bucătăria ta, direct la ușa clienților.
- În cazul în care dispui de propria flotă de curieri, nu neglija măsurile stricte de igienă. Echipamentul adecvat de protecție al acestora nu trebuie să lipsească (mască, mănuși). În plus, în felul acesta vei transmite clientului că respecți normele de siguranță.
- Minimizează cât mai mult contactul cu livratorul. Folosirea banilor în numerar, primirea unui rest, nu sunt deloc preferate. Clienții s-au obișnuit să efectueze plata online și să preia produsele de la ușă. Soluțiile Freya Pos și Viva Wallet fac posibil acest lucru.
Ghid de redeschidere a restaurantelor după criza Covid-19: Revenirea restaurantelor după pandemie cu ajutorul tehnologiei
Tehnologia trebuie să facă parte integrată din strategia ta de ieșire din criză. Restaurantele care vor conștientiza importanța digitalizării în contextul redeschiderii, vor avea cu siguranță un mare câștig în fața clienților. Dacă te întrebi cum să ai tehnologia de partea ta, iată sfaturile noastre prezentate în rândurile următoare:
- renunță la materialele printate de promovare (pliante, flyere) a meniului sau a promoțiilor din restaurantul tău; înlocuiește-le cu comunicări pe rețelele de socializare, newslettere, aplicația de mobil sau chiar cu sisteme de afișaj digital;
- înlocuiește meniurile în format tipărit cu unele digitale, disponibile direct în propriul smartphone al clientului, prin intermediul unui cod QR; ia în considerare și chioșcurile automate de comandă; în felul acesta se va evita contactul cu ospătarul, care va avea mai mult timp să efectueze mai des operațiunile de curățare;
- încurajează plata cu cardul și asigură-te că angajații tăi sunt pregătiți;
- folosește-te de platformele de socializare pentru a te promova – postează videouri cu demonstrații culinare ale chefilor sau oferă povești despre preparatele din portofoliu;
- înlocuiește bonurile de comandă cu monitoare touchscreen – Freya Restaurant Kitchen (modul al softului de gestiune Freya Restaurant) este o aplicație creată special pentru realizarea în timp optim a comenzilor primite și o comunicare eficientă între ospătari și bucătari;
- fii prezent într-o platformă de livrare a mâncării la domiciliu, dar dezvoltă-ți și tu cât mai mult propria aplicație – prin intermediul ei comunică-le clienților meniul, ofertele, pune-le la dispoziție vouchere sau permite-le să-și facă rezervări (fără a fi nevoie să mai sune);
- instruieste-ți angajații, pentru a te asigura că știu să folosească soluțiile tehnologice pe care le-ai adoptat;
Cum te ajuta softul de gestiune Freya Restaurant?
- este special creat pentru restaurante, baruri și cluburi;
- se integrează ușor și rapid cu softul tău de gestiune;
- răspunde cerințelor businessului tău, astfel că softul poate fi personalizat potrivit nevoilor pe care le întâmpini;
- beneficiezi de modulul Freya Delivery Restaurant pentru a controla întreg procesul de livrare, de la primirea online a comenzii și până la expedierea acesteia la ușa clientului;
- te asociezi cu o firmă de delivery cunoscută, pentru comenzi livrate automat în POS și bucătărie;
- te ajută să-ți fidelizezi clienții;
- îți oferă rapoarte pentru a-ți eficientiza operațiunile și a avea control deplin asupra afacerii; monitorizezi clienții, vânzările, stocul s.a.
- automatizezi fluxul de comenzi pentru bucătărie cu aplicația Freya Restaurant Kitchen;
- ospătarii preiau comenzile direct în sistem cu Freya Restaurant Mobile, aplicație disponibilă pe orice tabletă sau smartphone cu Android (nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la POS) s.a.;
Freya Restaurant are 2000 de clienți în România, Marea Britanie și Republica Moldova. Scopul echipei Freya este de a simplifica fluxul de lucru, de a automatiza procesele, de a ajuta industria restaurantelor să țină pasul cu schimbările și de a veni în întâmpinarea noilor obiceiuri de consum ale clienților.
Ai un restaurant, un fast-food, un bar, un pub ori o cafenea? Planificăm o întâlnire și îți spunem cum te poate ajuta Freya Restaurant să depășești perioada critică, să te bucuri de clienți și vânzări (021.636.70.85).
Ghid de redeschidere a restaurantelor după criza Covid-19: Ce le spui clienților? Comunicarea și promovarea, doi piloni importanți
Este o perioadă în care este mai important ca oricând să comunici cu publicul tău, pentru a rămâne în mintea lor și pentru a le spune că ești pregătit să reiei activitatea în condiții de maximă siguranță. Prin urmare, pe lângă importanța de a adopta măsuri stricte de igienă, este necesar și să spui clienților despre acestea. Reține că odată cu criza au devenit involuntar mai reticenți, astfel că o comunicare transparentă despre respectarea standardelor de igienă și procesele de producție ale preparatelor este absolut necesară. Iată recomandările noastre:
Social Media mai mult ca niciodată
Postările de pe rețelele de socializare nu trebuie absolut deloc neglijate. Iată ce poți comunica:
- anunțul că restaurantul se va deschide curând, programul de lucru și telefonul pentru rezervări în local;
- măsurile de siguranță pe care le iei pentru a-ți proteja clienții și angajații (poze, videouri din incinta localului cu reamenajările făcute sau cu stocurile de măști de protecție și dezinfectanți);
- practicile de igienă adoptate în restaurantul tău;
- promovarea în continuare a serviciului de comenzi online (inclusiv procedurile sigure de livrare și preparare a alimentelor);
- rețete dezvăluite de chefii tăi (videouri);
- poze cu felurile de mâncare nou-introduse în meniu;
- povești despre preparatele din portofoliu s.a.;
Site-ul, un aliat de nădejde
Actualizează informația, anunțând clienții că vei deschide curând, oferă-le codul QR pentru a consulta meniul direct la ei în smartphone atunci când vor veni în local și încurajează-i să-și facă rezervare pentru a fi evitată aglomerația. De asemenea, comunică măsurile de siguranță și igienă pe care le aplici în incinta restaurantului.
Newsletterul
Prin intermediul campaniei de e-mail marketing anunță-i de marea redeschidere. Spune-le ziua în care ușile localului vor fi din nou deschise și oferă-le un cod promo care să le ofere un discount pentru masa luată în prima zi a deschiderii.
Notificări în propria aplicație a restaurantului
Anunță-i prin aplicație de ziua deschiderii. Invită-i să consulte meniul și spune-le despre măsurile stricte de igienă pe care le-ai luat. În plus, oferă-le un discount special tuturor utilizatorilor aplicației de mobil.
În plus, ce poți să mai faci:
- folosește serviciile de Pay Per Click (PPC), Google Ads, Facebook Ads;
- ia în considerare serviciile de optimizare SEO, pentru a fi în primele rezultate din Google atunci când persoanele indecise caută un restaurant bun unde să meargă;
- fii prezent cu restaurantul în Google My Business;
- invită jurnaliști și bloggeri de referință la marea redeschidere a restaurantului și prezintă-le măsurile de igienă pe care le-ai adoptat; odată sosiți la local oferă-le măști de unică folosință și mănuși; stabilește un interval orar special pentru ei, astfel încât să nu se creeze aglomerație;
- gândește-te la lucruri inedite pentru ziua marii deschideri care să te facă viral, ca de exemplu extinderea restaurantului tău cu o rulotă alimentară care să permită servirea din mers a clienților sau ecrane în restaurant care să arate în timp real condițiile sigure în care este preparată mâncarea la bucătărie (bucătarii cu bonete, halate, mănuși să fie filmați în timpul preparării felurilor de mâncare); o altă idee este realizarea unor meniuri picnic standard, cu care clienții să poată ieși direct la iarbă verde;
- pune accent pe produsele locale și comunică acest aspect clienților;
- angajează un chief cunoscut pentru ziua deschiderii;
- gândeste o serie de promoții pentru clienții tăi fideli;
Cu siguranță ești nerăbdător să deschizi restaurantul. Cu toate acestea, ține cont că marea redeschidere nu trebuie să însemne aglomerație, ci o foarte bună distanțare socială și măsuri de precauție bine puse la punct. Restaurantul tău trebuie să își păstreze căldura, ospitalitatea, în ciuda măștilor de protecție ale ospătarilor sau a meniurilor digitale. Personalul va trebui foarte bine instruit pentru a proteja clienții, dar și pe ei înșiși. Pentru realizarea unei legături de încredere va trebui menținută o comunicare transparentă cu publicul referitor la normele de igienă. De asemenea, este important să încurajezi vechile obiceiuri de consum ale clienților, oferindu-le promoții, dar și arătându-le că lucrezi eficient. Folosește softul Freya Restaurant, prin care să obții rapiditatea servirii comenzilor, o bună imagine asupra vânzărilor, dar și o scădere a pierderilor în stoc sau un sistem de fidelizare a clienților, gata de a fi utilizat.
Ai întrebări? Dacă vrei să stai de vorbă cu specialiștii Freya pentru a primi și mai multe informații, îți stăm la dispoziție. Echipa noastră este alături de tine și de restaurantul tău. Împreună depășim criza și împărtășim cu voi soluții pentru a merge mai departe. Te invităm să descoperi cum funcționează softul de gestiune Freya Restaurant și cum îl poți folosi pentru afacerea ta!