Top 15 idei și strategii de marketing care ajută la promovarea unui restaurant

Metodele de promovare ale unui restaurant prin online marketing

Competiția dintre restaurante este acerbă, tocmai de aceea e nevoie să fii cât se poate de prezent în acest joc și să te folosești de toate instrumentele de promovare pe care le ai la dispoziție. Componenta de marketing este esențială atunci când începi promovarea unui restaurant. Noi am pregătit 15 idei și strategii de marketing care te vor ajuta să-ți îmbunătățești afacerea și să primești atenția mai multor categorii de clienți.

Cum aplici o strategie de marketing pentru restaurantul tău

 

  • Informează-te constant

Fii în pas cu trendurile și campaniile realizate de alte branduri, pentru a înțelege cum te poziționezi în fața publicului-țintă și cât de bună este modalitatea prin care vrei să te promovezi. Adaptează idei asupra restaurantului tău, care să vină cu impact asupra clienților. De exemplu, poți organiza un corner cu o anumită tematică, de câteva ori pe an. Acum, cu venirea toamnei, poți avea un decor mai cozy, cu cărți, pături, frunze, oferindu-le oamenilor ceaiuri sau ciocolate calde.

  • Acordă importanță review-urilor

Clienții își spun părerea tot mai des despre locurile vizitate, atât pe paginile brandurilor, cât și pe site-uri create special pentru astfel de lucruri. Caută, integrează-te în grupuri din mediul online, fii atent la părerile lor, analizează-le comportamentul și vezi ce ai putea aduce nou în restaurantul tău. La fel de bine contează și părerile oferite către pagina ta. Astfel, acordă o importanță majoră asupra mesajelor lăsate de clienți, răspunde cu respect, indiferent de feedback-urile oferite. Ține cont de nemulțumirile acestora și implementează ceea ce consideri că va ajuta la îmbunătățirea activității restaurantului. Totodată, concentrează-te și pe mesajele pozitive, mulțumindu-le clienților pentru fidelizare. 

Imaginea creată în online va fi transpusă și în offline, deci este esențială consolidarea comunicării pe ambele direcții.   

  • Construiește un site

Site-ul este inima brandului tău. Este important ca acesta să te atragă, să fie friendly și ușor de parcurs. Ce elemente ar trebui întâlnite într-un site? De exemplu, asigură-te că are un meniu ușor de înțeles, apoi că deține o căsuță de newsletter pentru a trimite ofertele lunare ale restaurantului. Mai departe, ar fi indicat să fie afișate produsele alimentare recomandate de restaurant, incluzând aici și o descrierea acestora, cât și informațiile nutriționale. Includerea butonului de comenzi online, cât și de rezervări va face ca parcursul de pe site al clientului să fie mult mai facil.

Promovarea este importantă, deci iconițele de social media, care duc către rețelele sociale dorite sunt mai mult decât necesare pentru site.

Ai grijă de clienții tăi, oferă-le recompense, premii sau discounturi. Adaugă și categoria de carduri cadou  pentru ca aceștia să vadă că sunt răsplătiți pentru fidelitatea pe care o acordă restaurantului. De asemenea, pentru ca noii clienți să găsească date despre tine și locația ta, cel mai indicat este ca site-ul să aibă incluse și categoriile de: Contact, Despre, Locație și Disclaimer.

Nu uita, atunci când construiești un site, acesta trebuie să fie configurat și pentru varianta mobile. Telefonul este obiectul de care nu ne putem lipsi, iar tendința noastră este de a deveni tot mai mobili, ceea ce face ca telefonul mobil să câștige teren în fața altor device-uri.

  • Optimizarea site-ului

Pentru a câștiga un număr cât mai mare de clienți este necesar ca site-ul să fie pus la punct, atât din punct de vedere tehnic, dar să se plieze și pe nevoile consumatorilor. Ce înseamnă acest lucru? Folosește-te de tehnici precum colaborări cu bloggeri din domeniul culinar, crearea unei categorii în care sunt prezentate câteva dintre secretele anumitor feluri de mâncare. Fii transparent, împărtășește atât situațiile de care te-ai lovit de-a lungul timpului, cât și momentele sau meniurile care ți-au adus cea mai mare satisfacție. Poți povesti astfel de experiențe cu ajutorul blogului – pe care îl vom dezvolta puțin mai jos.

Sursă foto: pexels.com

Mențiunile de pe rețelele sociale pot face trimitere și către site-ul restaurantului, către anumite zone cum ar fi: meniurile actualizate, discounturi, presă sau pagina de review-uri. Fă-ți clienții să observe seriozitatea și pasiunea cu care conduci acest business, iar răspunsul lor nu va fi altul decât cel pozitiv.

Tehnicile SEO reprezintă un alt tool prin care poți atrage mai mulți vizitatori pe site-ul restaurantului. Nu uita de Google Places. Fii sigur că este listat și în această categorie, pentru ca fiecare client să te poată găsi ușor, și modifică de fiecare dată când există o schimbare de loc, oră de deschidere sau închidere, în funcție de zile.

  • Creează un blog

Realizarea unui blog este o cale nemaipomenită de a construi o comunitate și de a interacționa cu clienții tăi. Blogurile îi oferă șansa unui brand de a-și face auzită vocea în mediul online. Împărtășește-ți succesele, luptele, poveștile amuzante, rețetele descoperite sau testate, tips & tricks și orice alt lucru de care ar putea fi interesat publicul tău țintă. Pentru ca totul să funcționeze și mai bine, păstrează-ți blogul cât mai simplu. Nu trebuie să postezi în fiecare zi, pentru că este mai apreciată calitatea în schimbul cantității, dar este bine să ai un blog configurat, bine pus la punct și prietenos pentru fiecare cititor.

Blogul este și o sursă de a găsi sfaturi ce pot fi de folos pentru businessul tău. Astfel, Freya, pe lângă funcțiile pe care le deține și care te ajută să-ți gestionezi afacerea mult mai bine, vine în sprijinul tău cu idei noi, care îți oferă o viziune mult mai clară asupra întregii afaceri.

  • Creează un e-mail cu scop de fidelizare

O altă modalitate de a promova restaurantul pe o piață locală este de a-i ruga pe clienți să se înscrie pentru doza de informație cu privire la noutățile restaurantului. Este vorba de un e-mail pe care clienții îl primesc – de obicei, după ce iau masa în locația ta – cu informații actualizate din cadrul restaurantului.

Folosește acest e-mail pentru a le arăta clienților ofertele lunii, pentru a te pune în valoare, pentru a prezenta povestea brandului și a modului în care este structurată echipa, atmosfera din cadrul restaurantului, toate acestea pentru a-i menține fideli.

  • Atrage-i prin imagini

În mod clar, cea mai bună modalitate de a promova restaurantul online este cu fotografii de înaltă calitate, care să producă senzația de „poftă”.  Oamenii sunt foarte vizuali, deci într-un business ca acesta este necesar să pui accent și pe fotografiile cu felurile de mâncare, ce te ajută să te diferențiezi față de concurență. În prezent, conținutul vizual este la mare căutare pe rețelele sociale, iar cu puțină creativitate poți atrage multe priviri care se pot concretiza direct în vizite în cadrul restaurantului.

Poți lua în considerare angajarea unui fotograf de fiecare dată când sunt pregătite noi meniuri sau poți încerca idei în stil DIY cu ajutorul smartphone-ului. Ai grijă ca întotdeauna să ai o încăpere luminată pentru acest tip de acțiuni.

  • Actualizează sezonier meniul

Menține-ți clienții care se întorc de mai multe ori în restaurant, păstrându-ți meniul cu un aspect fresh, actualizat și adăugând produse noi. Dacă nu ai un grafician intern, atunci poți apela cel mai sigur la serviciile unui freelancer specializat în crearea unor astfel de materiale. În plus, fii deschis și afișează meniuri cât mai variate, atât din punct de vedere al felurilor de mâncare, cât și din perspectiva prețurilor. Oamenilor le place să găsească date despre meniu cât mai ușor.

Sursă foto: pixabay.com

  • Geo-targetare

Majoritatea oamenilor caută mâncăruri bune, aproape de casă sau locul de muncă. Vei obține o valoare mai mare a eforturilor de marketing online investind în reclame bazate pe geo-orientare. Astfel de ads cu direcționare geografică te ajută să economisești bani, asigurându-te că numai utilizatorii din anumite orașe sau pe o rază specifică văd anunțurile ce țin de restaurantul tău (eliminând click-urile irelevante, ceea ce înseamnă, din nou, o sumă mai mare de bani economisită).

  • Fii un devorator de Instagram

Având o prezență puternică pe contul de Instagram este un altă strategie de marketing destul de puternică. Folosește Instagram-ul pentru a folosi cele mai bun content vizual. Scoate la înaintare magazinul online, dezvăluie câteva dintre secretele preparatelor din cadrul restaurantului, pozează felurile de mâncare în diverse contexte, pe decoruri diferite etc. Pe scurt, folosește-te de această rețea socială ca un loc pentru a scoate în evidență identitatea de brand a restaurantului. De exemplu, un magazin cu produse bio, care pune accent pe natură și sănătate, ar putea încerca să surprindă imagini nu doar cu felurile de mâncare, dar și cu ingrediente, locurile din care sunt aduse acestea, lecții de gătit mâncăruri simple etc.

Sursă foto: pixabay.com

Nu uita, totodată, de menționarea hashtag-urilor, cât și de inventarea unora dintre acestea, care corespund cu brandul și valorile acestuia. Story-urile sunt iarăși o sursă de atragere de noi clienți, fiindcă ele creează conținut în timp real, iar acest lucru îi apropie tot mai mult pe clienți. Devii mai credibil, mai real în fața lor, ceea ce duce, automat, la o creștere a încrederii.

  • Folosește-te de user-generated content

Într-un articol anterior am vorbit despre beneficiile utilizării user-generated content-ului și cum acesta are un impact destul de mare în promovarea afacerii tale. UGC este o altă cale prin care să dezvolți engagement cu utilizatorii tăi. Poți, de exemplu, să organizezi un concurs de fotografii, solicitându-le clienților să împărtășească felul de mâncare preferat din meniul restaurantului, toate acestea fiind distribuite pe rețele sociale cu ajutorul hashtag-urilor specifice. Ca premiu, oferă un discount la mâncărurile preferate ale clienților sau poți alege o altă ofertă lunare.

  • Mândrește-te cu personalul tău

În această epocă a serviciilor robotizate și, în curând, a mașinilor care se vor conduce singure, componenta umană lipsește într-o mare măsură. Pune accent pe acest element și arată atmosfera din cadrul echipei, cât și maniera în care aceștia relaționează cu clienții restaurantului.

Văzând angajații fericiți și zâmbitori, acest lucru va face minuni asupra reputației restaurantului.

  • Fii deschis la noi colaborări

Participă la evenimente pentru a cunoaște tot mai mulți oameni, organizează concerte și diverse workshop-uri în cadrul restaurantului, degustări și cursuri de gătit. Oferă discounturi, premiază-ți clienții fideli. Organizează concursuri cu diverse tematici pentru a aduna categorii diferite de publicuri.

De asemenea, te poți implica și în proiecte sociale. Organizează campanii prin care să donezi o parte din banii câștigați. Acest lucru ajută și la creșterea notorietății, a încrederii clienților și la câștigarea simpatiei acestora.

  • Monitorizează-ți prezența din social media

Strategiile din social media sunt, fără a mai discuta, o forță majoră în ziua de azi. Meniurile și revistele agățate sau trimise sub ușile oamenilor nu se mai aplică. De obicei, restaurantele cu o prezență puternică în social media sunt cele care devin cele mai bune, iar în această competiție a industriei alimentare, ignorarea componentei de social media reprezintă un eșec pentru business.

Sursă foto: pixabay.com

Evident, este necesară atât crearea unei pagini de Facebook a restaurantului, cât și a contului de Instagram și/sau Twitter – depinde ce canal este mai bun pentru afacerea ta – pentru a distribui discounturi speciale, cupoane, fotografii cu noile meniuri sau feluri de mâncare. Dar setarea unor conturi nu este suficient. Este la fel de necesar să menții activitatea pe aceste rețele sociale.

  • Distribuie părerile pozitive din presă

Un alt sfat important de promovare a restaurantului, atunci când ești menționat într-o revistă online sau offline: asigură-te că vei distribui acest lucru și pe rețelele sociale ale restaurantului, cât și pe site-ul acestuia. Aparițiile în reviste reprezintă un tip de publicitate care va ajuta la creșterea notorietății brandului tău. Clienții vor observa acest lucru, iar cei noi vor fi mult mai atrași și încrezători de a călca pragul restaurantului. Cu cât există o publicitate mai mare, review-uri bune și o comunicare prietenoasă, cu siguranță vei atrage noi clienți și îi vei fideliza pe cei existenți.

Sursă foto: pixabay.com

La Freya înțelegem cât de dificil este să conduci o afacere de succes. Dincolo de eforturile de promovare pe care trebuie să le depui într-o piață tot mai aglomerată și competitivă, niciun business nu este scalabil fără o gestionare corectă a resurselor. Softul pe care l-am creat special pentru restaurante vine în ajutorul tău, anticipând toate nevoile afacerii tale, pulsând cu alte feature-uri care îți vor ușura viața. Dacă vrei să afli mai multe despre cum îți poți duce afacerea la următorul nivel, sună-ne la 021.636.70.85 sau contactează-ne pe sales@freyapos.com sau vino la noi să stăm de vorbă, la sediul de pe Splaiul Unirii nr 76.

Alte articole care te-ar putea interesa

Discută cu noi

Alege soluțiile noastre software pentru a-ți eficientiza afacerea!

Suntem aici pentru tine! Contactează-ne pentru orice întrebare și pentru a găsi soluția perfectă pentru nevoile tale.

Beneficiile tale:
Care sunt următorii pași?
1

Programăm o convorbire telefonică

2

Avem o întâlnire de descoperire a afacerii tale și de consultanță

3

Pregătim propunerea tehnică și financiară adaptată afacerii tale

Programează o întâlnire gratuită cu consultanții noștri