Acum, ca niciodată, tehnologia este integrată tot mai mult în procesul de decizie al consumatorului. De la diverse review-uri, căutări de poze, până la postările din social media, consumatorii își setează așteptările bazate pe insight-uri sociale. Dar cum poți crea, din toate astea, avantaje pentru businessul tău? Răspunsul este simplu. Este vorba de user-generated content (UGC). Aceasta este noua modalitate pe care restaurantele și barurile o folosesc pentru a se promova prin intermediul clienților.
Datorită trendurilor sociale și a tehnologiei poți să-ți dezvolți afacerea mai mult decât până acum. Astăzi vorbim despre ajută UGC-ul în evoluța businessului tău.
Ce este user-generated content și cum ne poate ajuta?
Potrivit Curata, user-generated content este orice conținut creat de colaboratori neplătiți. Asta include orice, de la poze, filmulețe sau postări pe blog, cât și testimoniale. UGC este creat sau actualizat online, care poate fi ușor distribuit.
Încrederea consumatorilor vine într-o proporție mai mare din user-generated content decât din ceea ce declari despre afacerea ta, datorită implicării componentei umane. Promovarea unui produs sau al unui serviciu este realizată strict de către consumatori, fără a fi plătiți de către companie. Adăugarea unui element social sau interactiv le va da oamenilor un motiv pentru a sta mai mult pe site-ul sau pagina brandului și, mai mult, să-și invite prietenii pentru a participa la acea acțiune.
Ce ai de făcut pentru ca user-generate content-ul să ajute la dezvoltarea businessului tău? Noi am venit cu câteva modalități care te vor ajuta:
- Creează un moment important pe contul de Instagram al brandului
Decorurile sunt extrem de importante în partea de user-generated contet. Vor îndemna clienții să creeze content gratuit. Creează un spațiu prietenos și plăcut din punct de vedere vizual sau adaugă mesaje care se sunt în legătură cu valorile restaurantului, dar care pot avea impact și asupra clienților tăi. Selfie-urile, pozele cu mâncare, ambianța, totul poate fi folosit în favoarea brandului tău.
- Fă o activare în cadrul restaurantului – de exemplu, photo booth-urile animă oamenii și îi permit utilizatorului să împartă experiența cu prietenii săi. Este indicat ca în cadrul pozei să fie integrat atât logo-ul brandului, cât și un design grafic, ca atunci când utilizatorii vor distribui în social media vor apărea și cele două elemente specifice restaurantului tău. În plus, asta îi va face clienți să stea departe de telefoanele lor și să se bucure de moment.
Astfel de lucruri te ajută să-ți cunoști consumatorii din ce în ce mai bine și să știi cu ce îi atragi. Toate adresele de e-mail sau numerele de telefon pot fi folosite ca informație pentru campaniile de marketing.
- ”Plătește” selfie-urile – fără niciun motiv – selfie-urile sunt încă în trend, iar oamenii iubesc să le distribuie în mediul online. Când un client decide să promoveze restaurantul printr-o poză la mâncare, decor sau chiar selfie, atunci este o acțiune mai mult decât valoroasă. Le poți oferi oaspeților un desert gratuit sau premiază-i cu carduri cadou, o băutură etc. Cele mai întâlnite metode de a-i premia sunt voucherele sau cupoanele cadou. Tratează-i pe consumatori ca și cum ar fi brand ambasadorii restaurantului tău și lasă-i să se bucure de toată această experiență.
Dacă însă nu ai cum să le oferi diverse premii, atunci oferă-le recunoștința prin intermediul rețelelor sociale. Se vor simți apreciați, iar încrederea lor în brand va crește tot mai mult.
- Analizează beneficiile UGC-ului – dacă implentezi o strategie de UGC este necesar să colectezi și să măsori efectele de după campanie. Identifică micro-influencerii, unde și cine a distribuit pozele. Intră contact cu clienții tăi, mulțumește-le și vezi ce fel de profil are publicul respectiv. Ascultă-le feedback-urile și fă îmbunătățiri pentru ca ei să se întoarcă și data viitoare.