Data viitoare când te gândești la cum să crești traficul restaurantului și să aduci tot mai mulți clienți, amintește-ți de un singur lucru: Cat Cafe chiar există. De ce aducem asta în discuție? Ei bine, pentru că atunci când vine vorba de idei de marketing și trenduri, chiar și cele mai atipice idei pot avea un impact pozitiv asupra afacerii tale.
În articolul de astăzi, vom puncta câteva idei de marketing și trenduri, dar și câteva strategii de utilizare ale acestora.
- Nu-ți fie teamă să folosești idei disruptive
Dacă facem o călătorie în timp și ne aducem aminte de clasicele reclame în care întreaga familie era adunată în jurul mesei, cu numeroase feluri de mâncare extrem de apetisante, cu multă veselie în familie, dornici să mănânce mâncarea și chelnerița care se apropie cu un zâmbet larg pentru a confirma că totul este în regulă. Muzica cu ritmuri dinamice, de pe fundal, completează starea de fericire, iar reclama se încheie cu un slogan memorabil.
Asta a fost atunci. Era desenelor lui Norman Rockwell a fost înlocuită de meme-uri, gif-uri și filmulețe cu mare impact asupra publicului. Consumatorii sunt în permanență inundați de numeroase doze de divertisment, la fel ca și cele menționate mai sus. Dar pentru a atrage atenția acestora este necesar ca mesajul tău să fie suficient de captivant.
Probabil ai văzut reclama de la Elit, cu Chef Foa, care a ajuns extrem de vizualizată datorită faptului că au schimbat strategia campaniei. Nu au mers pe ideea clasicului bucătar care le oferă sfaturi oamenilor despre noile rețete. Dimpotrivă, au ales o altă idee, la care publicul se aștepta mai puțin.
Nu te priva de astfel de idei. Poate costul unei campanii este mai mare, însă găsești alternative în meme-uri, gif-uri, filmulețe simple etc. În prezent, există diverse aplicați care te ajută să filmezi și editezi direct cu telefonul. De exemplu, Inshot, Storybeat sunt câteva dintre ele. Pot fi distribuite cu ușurință în mediul online, pe rețelele sociale pe care le folosești pentru promovarea brandului tău. Tot ce trebuie să faci e să fii cât mai original și să te folosești pe atuurile produselor tale, chiar că vorbim de designul locației, mâncarea cu un aspect delicios sau de camera de hotel.
- Mixează meniul
Cel mai mare avantaj al unui restaurant îl reprezintă meniul. O schimbare de meniu combinată cu un impuls de marketing uriaș, acesta ar putea avea o explozie de aprecieri și noi clienți dornici să calce pragul restaurantului. Căutarea ideilor de meniu, cercetarea și integrarea tendințelor culinare din meniu, de lucru vor face ca restaurantul să fie o destinație a momentului. Toate acestea arată că restaurantul acordă atenție celor care doresc să petreacă momente acolo, care doresc să mănânce într-o atmosferă relaxantă.
Există diverse tendințe culinare pentru a aduce noutate în meniu. Secretul nu este să schimbați întreg meniul pentru că sigur mai sunt clienți care vin pentru mâncărurile specifice restaurantului, cele cu care au fost obișnuiți. Tocmai aceea, noile feluri de mâncare ar trebui integrate în meniu ca un bonus pe lângă ceea ce există. Deci, ce idei de rețete pot transforma meniul restaurantului într-un puternic instrument de marketing? Iată câteva tendințe culinare care merită luate în considerare:
a. Mixuri de lapte
Laptele este un aliment important în prepararea cafelelor, prăjiturilor, milkshake-urilor, tocmai de aceea varietatea felurilor de lapte a crescut destul de mult ca o concluzie a clienților care prezintă intoleranță la lactoză sau devin adepții unui stil de viață bazat pe plante. Supermarketurile se așteaptă la o creștere de cel puțin două cifre până-n 2022, în ceea ce privește laptele alternativ, precum laptele de migdale, soia, cocos, alune și caju.
b. Alimente cu beneficii medicale
Fie că vorbim de turmeric, ghimbir sau kombucha, acestea conțin beneficii pentru sănătatea corpului nostru. Oamenii au devenit mult mai atenți la ceea ce consumă, astfel că acestea pot fi incluse în meniul restaurantului. Ceaiuri, limonade, smoothie-uri sau hummusuri, toate vor fi la mare căutare de către clienți. Promovarea trendurilor de alimente sau rețete sănătoase în restaurante a evoluat tot mai mult ca urmare a dorințelor clienților de a aborda un stil de viață mai sănătos. Printre cele mai căutate produse sunt fructele de acai și spirulina, pentru un boost de energie și cu efect antioxidant.
c. Meniuri destinate copiilor
Copii fericiți înseamnă părinți relaxați, dornici de a petrece mai mult timp în locația ta. Pentru că părinții au grijă de alimentația copiilor, este important să incluzi în meniu și produse cu conținut scăzut în zahăr, mai puține ingrediente procesate și conservanți. În 2016, 80% dintre milenialii care au devenit părinți, luând în considerare că această generație pune accent pe sistemele alimentare sustenabile, producători locali și produse organice, nu trebuie să fie vreo surpriză faptul că vor cere același lucru și pentru copiii lor. Chiar și giganticul McDonald’s a adăugat felii de mere în Happy Meals, a eliminat ingredientele artificiale și alte băuturi dulci, care le pot dăuna celor mici.
d. Produse cu impact în mediul online
Profită de produsele adăugate-n meniul restaurantului pentru a atrage noi clienți. Mediul online este o bună oportunitate pentru asta, deci folosește-te de toate instrumentele oferite de rețelele sociale, precum gif-uri, boomerang, live-uri, vizualuri etc. Adoptă un ton prietenos și folosește-te de beneficiile oferite de aceste produse. Poți face, de exemplu, un gif cu una dintre băuturile principale, proaspăt adăugată-n meniu. În live poți arăta cum se prepară acea băutură și ce conține.
- Promoții oferite consumatorilor
Pe lângă testarea ideilor de marketing și orientarea spre tendințele culinare pentru a căuta inspirație de noi idei, o altă modalitate eficientă de a crește numărul de oameni care pășesc în cadrul restaurantului este să-ți cunoști foarte bine publicul-țintă. De exemplu, clienții au devenit mai atenți cu privire la subiectele legate de sustenabilitate, lucru care ar trebui să se reflecte și în cadrul afacerii tale, fie că vorbim de reciclarea pe categorii a produselor, utilizarea de ambalaje biodegradabile sau la acțiuni, ocazionale, de voluntariat a echipei. Toate aceste elemente ajută la creșterea notorietății brandului tău.
Când îți cunoști targetul și contribui la fericirea acestuia, cu siguranță și feedbackurile lor vor fi pozitive. Când aproximativ 80% dintre clienții din industria hotelieră și de restaurante vor verifica comentariile online înainte de a face o rezervare sau o vizită la locație este esențial să te conectezi cu clienții fideli pentru a-i atrage și pe cei din viitor. Dezvoltând un eficient și productiv sistem de feedback, te poate ajuta să afli părerile atât clienților fideli, cât și a celor noi.
Oferă-le clienților discounturi, un produs gratuit la următoarea masă sau organizează concursuri în mediul online, în care să premiezi cei mai activi clienți. Aceste lucruri vor încuraja clienții la numeroase feedbackuri pozitive și vor crește încrederea în afacerea ta.
Feedbackurile clienților te pot ajuta să descoperi noi rețete sau trenduri pe care poate le-ai omis până acum sau te pot ajuta să pui la bătaie o campanie de marketing orientată pe baza experiențelor pozitive de până atunci. În cazul restaurantelor, hotelurilor, feedbackurile în mod frecvent reprezintă cea mai bună modalitate de a te asigura că oamenii se vor întoarce.
Pe lângă partea de feedback, sistemele punctelor de vânzare ale restaurantului pot măsura care sunt cele mai populare feluri de mâncare, timpul petrecut de consumatori în cadrul locației și generează date valoroase care te ajută să implementezi campanii cu impact pentru aceștia. Sunt metode simple, neinvazive, de a înțelege exact care sunt preferințele clienților tăi. Cu cât cât deții mai multe informații, cu atât îți poți orienta eforturile de marketing într-o anumită direcție, poți veni cu idei noi în cadrul meniului și îți poți îmbunătăți fluxul de lucru pentru a te asigura că publicul tău rămâne mulțumit și fidel.
Trendurile, ideile de marketing se schimbă rapid într-un astfel de domeniu extrem de dinamic. Ce este de important de știut este că nu toate trendurile sunt valabile afacerii tale. Tocmai de asta e important să pui un accent destul de mare pe cunoașterea consumatorilor, de a face o cercetare înainte, de a te informa, ca mai apoi să vii cu noi idei și produse.
Freya are implementat un sistem de feedback-uri, tocmai din dorința de a fi cât mai atenți la orice nelămurire sau preferință din partea clienților noștri.
Cu Freya poți avea parte de numeroase funcții care te ajută să-ți gestionezi afacerea mult mai bine și facil. Vizitează www.freyapos.ro/ sau contactează-ne pe sales@freyapos.com, la numărul de telefon 0799303704 pentru a afla și mai multe detalii.