Cuprins articol
ToggleOperarea cu succes a acestora se bazează pe oferirea de servicii calitative, astfel încât fiecare client să fie mulțumit la momentul check-in-ului. În acest context, soluțiile digitale pot juca un rol esențial in dinamica oricărui flux de lucru specific unei pensiuni, așa vei afla puțin mai târziu.
Dacă ești interesat să intri pe segmentul agroturismului romanesc, inaugurând o astfel de locație într-o zonă de vis, îți oferim un ABC al celor mai importante aspecte de care să ții cont:
Care este specificul unei pensiuni agroturistice?
Conform Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, pensiunea agroturistică oferă servicii în perimetrului unei ferme sau gospodării, cu o capacitate de cazare de până la 8 locuri. De asemenea, poate include în ofertă activități culturale, meșteșugărești, gospodărești sau de relaxare, inspirate din tradițiile și obiceiurile locurilor respective.
Pensiunea agroturistică propune un meniu alimentar compus din preparate proaspete, realizate exclusiv pe baza ingredientelor din gospodăria proprie, sau de la producători aflați în vecinătate, autorizați conform certificărilor de calitate recunoscute de România și UE.
În cazul în care preparatele se comercializează și către clienți care nu sunt cazați în perimetrul pensiunii agroturistice, iar numărul locurilor la mese este mai mare de patruzeci, unitatea respectivă este considerată ca fiind spațiu de alimentație publică și supus unor legi specifice.
Din punct de vedere al clasificării, pensiunile agroturistice pot avea 5-4-3-2-1 margarete. De regulă, amplasarea acestora se află în zone pitorești ale tarii, precum Maramureșul sau Delta Dunării, acolo unde farmecul locului s-a conservat cât mai bine posibil în fața trecerii timpului.
Membrii unei familii de gospodari formează de cele mai multe ori structura personalului unei astfel de unități de cazare, cu mențiunea că cel puțin unul dintre aceștia trebuie să urmeze un curs special, pentru a obține certificarea de “Administrator pensiune turistică”.
Ce segmente de clienți poate atrage o astfel de afacere?
Clienții unei astfel de afaceri pot fi:
- persoane fizice – familii cu 2-5 membri, care își doresc un loc în care să se poată relaxa pe întreaga durată a vacanței pe care o au la dispoziție;
- persoane juridice – companii care organizează evenimente ce pot varia ca număr de zile, pentru realizarea de activități specifice unui team building;
Ce pot avea în comun aceste două categorii
- locuiesc în medii urbane aglomerate și se confruntă în fiecare zi cu situații stresante;
- își doresc să se expună tradițiilor și obiceiurilor unei anumite regiuni ale României;
- apreciază liniștea și armonia cu mediul natural în care se află locația respectivă;
- sunt dornici să testeze bucatele tradiționale, realizate din ingrediente sănătoase;
- răspund afirmativ la gama variată de activități specifice unei astfel de pensiuni;
- sunt încântați de ideea prezenței animalelor de curte în spațiul respectiv;
- resping ideea unor spații de cazare clasice, precum hotelurile sau pensiunile moderne;
- apreciază raportul calitate:preț asociat unei vacanțe cu un astfel de specific.
Deschiderea unei pensiuni agroturistice: Aspecte legislative
Cele mai importanți factori de natură juridică, de care un antreprenor trebuie să țină cont, în realizarea unui plan pentru acest tip de afacere, sunt următorii:
Cadrul legal pentru desfășurarea acestei activități
Certificatele de clasificare pentru unitățile de primire a turiștilor, cu funcțiuni de cazare și alimentație publică, sunt eliberate conform prevederilor Ordinului nr.65/2013. Tot în baza acestui act normativ, precum și în baza Hotărârii de Guvern nr.121/2013, mai sunt eliberate și licențele sau brevetele pentru activități turistice în România.
De asemenea, Ordinul nr.221/1015 stabilește normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice, cu funcțiuni de cazare și alimentație publică, a licențelor și brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul Președintelui Autorității Naționale pentru Turism nr. 65/2013.
Forma juridică a unei pensiuni agroturistice
- Societate cu răspundere limitată (SRL);
- Întreprindere individuală II;
- Întreprindere familială IF;
- Persoană fizică autorizată PFA;
- Alte forme juridice (SNC, SCA, SCSA).
Autorizațiile necesare pentru funcționarea în legalitate
Etapa de strângere a documentației pentru începerea acestui business implica obținerea:
- autorizației de funcționare de la Primăria pe raza căreia se afla pensiunea;
- autorizației sanitare și autorizației sanitar-veterinare;
- certificatului de clasificare a structurilor de primire turistice;
- documentației privind protecția muncii;
- autorizației de mediu;
- autorizației PSI.
Codurile CAEN
Pentru dezvoltarea unui astfel de business, este necesară alegerea următoarelor coduri:
- 5520 – Facilități de cazare pentru vacante și perioade de scurtă durată;
- 5510 – Hoteluri și alte facilități de cazare similare;
- 5610 – Restaurante;
- 5630 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor.
Soluțiile Freya pentru administrarea unei pensiuni agroturistice
Oferim clienților noștri de pe zona agroturismului soluții simplu de utilizat și adaptat fluxurilor de lucru proprii, pentru a putea dezvolta aceste afaceri într-un mod cât mai eficient posibil.
Freya Hotel este un soft de gestiune pentru unități de cazare de tip HoReCa, ce asigură acces facil către o serie de funcții esențiale pentru administrarea unei pensiuni agroturistice:
- posibilitatea realizării unui booking rapid și ușor;
- integrarea cu site-ul locației respective;
- gestionarea istoricului de clienți ai pensiunii;
- prezentarea unor rapoarte de activitate detaliate;
Orice acțiune dorești să realizezi în softul de gestiune Freya Hotel, aceasta este finalizată cu doar câteva click-uri, datorită interfeței intuitive. Utilizând aceasta soluție, se poate reduce semnificativ rata erorii umane în operațiunile realizate și se abordează într-un mod inteligent lipsa personalului calificat.
Freya Cloud face parte din următoarea generație a soluțiilor software pentru gestionarea datelor, dedicată exclusiv afacerilor din HoReCa. Utilizarea acestui produs din oferta noastră îți permite să gestionezi mult mai eficient procesele operaționale ale pensiunii agroturistice, cu sincronizare în timp real în biroul de back-office.
Dacă ești proprietarul unui lanț de unități hoteliere, Freya Cloud permite centralizarea tuturor datelor colectate de la locații multiple, fiind o soluție software operațională chiar și în situațiile în care nu există acoperire în rețea. Cu ajutorul acestui instrument 2.0, stocarea datelor se realizează extern, fără a mai fi necesare investițiile în echipament hardware.
Discuta cu un consultant despre cele mai bune soluții Freya la care poți avea acces, pentru a dinamiza modul în care se desfășoară administrarea unei pensiuni agroturistice. Asigură-te că optezi pentru instrumentele ce pot simplifica activitatea de gestiune a datelor, pentru a putea atinge mult mai simplu obiectivele avute in plan, după primul an de la inaugurare!