21 dec.

Ce înseamnă ghost kitchen și cum te poate ajuta să livrezi mai eficient preparatele comandate online?

Ghost kitchen a devenit pentru restaurante, odată cu perioada pandemiei, un model operațional eficient și profitabil. Evoluția acestui concept a fost și este în continuare susținută de cererea clienților, care își doresc servicii rapide. Piața globală a bucătăriilor fantomă a fost estimată la 56,71 miliarde de dolari SUA în 2021 și se estimează că va ajunge la 112,53 miliarde de dolari până în 2027. 

Ca manager de restaurant, trebuie să știi că aceasta poate fi o soluție pentru scăderea costurilor afacerii și creșterea livrărilor preparatelor comandate online. În cele ce urmează explicăm pe larg conceptul de ghost kitchen, îți arătăm avantajele și dezavantajele acestuia, iar la final îți arătăm cum te ajută pachetul Freya Restaurant Delivery să implementezi modelul bucătăriei fantomă în afacerea ta. 

Ce înseamnă ghost kitchens (bucătării fantomă)

Ghost kitchens sunt restaurante fără spațiu de luat masa pentru clienți, dar cu toate echipamentele necesare realizării preparatelor. Acestea sunt vândute exclusiv prin livrare. După pandemie, unele ghost kitchens au adăugat și servicii de pick-up sau drive-in. 

De obicei, aceste bucătării sunt amplasate în clădiri care trec neobservate, fără panouri luminoase, reclame sau spațiu pentru clienți. Funcționează exclusiv online, iar comenzile se livrează prin terți. Mai sunt denumite și cloud kitchens (bucătării cloud), dark kitchens (bucătării întunecate), restaurante virtuale. 

Modele operaționale de ghost kitchens 

  1. Deținută de un singur brand 

O bucătărie cu o singură locație, situată în apropierea zonelor dens populate. Investiția este mică, însă afacerea are potențial de creștere.

      2. Atașată unui restaurant deja existent 

Cele mai populare preparate ale restaurantului fizic sunt adaptate pentru livrare. În acest caz, scopul bucătăriei fantomă este generarea veniturilor suplimentare.

      3. Atașată unui restaurant cu servire, dar care operează dintr-o bucătărie comună. 

Spațiul pentru bucătărie se închiriază la costuri mici de la alte restaurante cu spațiu disponibil. 

     4.Ca satelit al unei bucătării centrale, pe modelul hub&spoke 

În această variantă, există o bucătărie de mare capacitate ce poate livra către restaurante cu servire, rulote cu mâncare și una sau mai multe bucătării fantomă cu profiluri gastronomice diferite. În locația centrală se prepară și gătesc ingredientele, iar sateliții gătesc și încălzesc preparatele, urmând a le servi sau livra către clienți. Un astfel de model de business necesită, însă, o investiție mare, atât financiară, cât și de personal. 

     5. Mai multe branduri într-o ghost kitchen comună, spațioasă, localizată într-o zonă populată. 

Există mai multe linii de producție unde se pregătesc preparatele diferitelor branduri. Investiția necesară este mică spre medie. 

    6.Franciză virtuală 

În acest model de restaurant virtual colaborezi cu alte restaurante pentru realizarea preparatelor. Nu necesită locație fizică, iar cheltuielile sunt minime. 

Avantajele deschiderii unei ghost kitchens 

  • Cheltuieli scăzute

Pe lângă anularea cheltuielilor cu chirii și angajați pentru servire, elimini și costurile necesare printării meniurilor și modificării acestora, odată cu adăugarea sau excluderea anumitor preparate. Toate modificările în meniu se fac gratuit pe site-ul de vânzare, iar asta îți oferă flexibilitate și o adaptare ușoară la cerințele consumatorilor.

  • Prezența pe site-urile mai multor livratori

Restaurantele virtuale pot dispune de un sistem propriu de livrare și pot fi simultan prezente pe site-urile mai multor platforme de livrare.

  • Pot funcționa și în zone cu puțin trafic

Un restaurant virtual poate fi amplasat și în zone neaglomerate, fără semnalizare luminoasă sau reclame, pentru că nu are nevoie să atragă clientela de pe stradă, ca un restaurant fizic obișnuit. Astfel, poți închiria un spațiu ieftin într-o zonă fără trafic pentru bucătăria fantomă.

 

Dezavantajele unei ghost kitchen

  • Investiție mai mare în ambalarea comenzilor

Clientul care comandă mâncare trebuie să se bucure de o experiență la fel de bună ca într-un restaurant cu servire. 

  • Lipsa comunicării directe cu clientul

Deoarece livratorul mijlocește relația cu clientul, este dificil să câștigi încrederea celui din urmă. 

  • Menținerea calității serviciilor

Mai ales într-un restaurant virtual unde se pregătesc meniuri ale mai multor branduri, angajații trebuie să facă față mai multor situații: modificarea felurilor de mâncare din meniu, scăderea stocurilor și prepararea corectă a comenzilor. De asemenea, ca operator al unui ghost kitchen ai puțin control asupra calității transportului efectiv al comenzilor, ceea ce poate dăuna relației cu clientul. 

  • Dependența totală de online

Fără restaurant fizic, feedback-ul clienților și orice discuție despre calitatea preparatelor se va purta prin sistemul de comenzi online.

Freya Pos are soluția pentru o ghost kitchen profitabilă

O ghost kitchen este, practic, un model de restaurant simplificat la maximum. Chiar și așa, există două provocări importante: 

  • Implementarea unui proces eficient de gestionare a comenzilor;
  • Îmbunătățirea calității serviciilor.

După ce stabilești modelul optim de ghost kitchen pentru afacerea ta, Freya Pos se va ocupa de tot ce înseamnă:

  • Crearea unui website de comenzi online;
  • Integrare cu serviciu de procesare plăți;
  • Integrare cu livratori.

Iată ce vom face pentru a te ajuta să pui bazele unei ghost kitchen, fie una de sine stătătoare, fie una atașată unui restaurant cu servire sau oricare alt model de bucătărie fantomă descris mai sus.

  • Creăm și promovăm un site responsive și user-friendly de comenzi online. Vom construi site-ul pe platforma de e-commerce ce permite actualizarea informațiilor, integrat cu soluția POS și procesator de plăți.
  • Implementăm un management eficient al meniului, al stocurilor de produse și al comenzilor online. Un astfel de sistem de inventar va elimina risipa alimentară și stocurile lipsă, reducând costurile operaționale. 
  • Oferim integrare cu livratori precum TAZZ, Glovo, Bolt Food. Livrările se vor face astfel rapid, iar tu vei avea control asupra acestei activități.
  • Modulul de livrare poate fi integrat cu modulul de plăți online Viva Wallet pentru plăți online sigure și rapide. 
  • Îți punem la dispoziție o gamă largă de echipamente profesionale pentru bucătărie, din care le poți alege pe cele necesare pregătirii mâncărurilor în noul tău ghost kitchen

În bucătăriile fantomă tehnologia joacă un rol esențial. Fără un sistem funcțional și eficient de comenzi online, conceptul de ghost kitchen nu are sens. De aceea trebuie să te orientezi către un furnizor adaptabil, care să-ți ofere soluțiile optime și asistență tehnică.

Share this