25 oct.

5 exemple de strategii de fidelizare care funcționează



Dacă îți dorești să te focusezi pe retenția clienților, este o decizie înțeleaptă și profitabilă pentru businessul tău. Diferența între companiile care se dezvoltă și cele care stagnează este dată de preocuparea pentru fidelizarea clienților.

Cel mai probabil ai auzit că este mai ieftin să îi faci pe actualii clienți să facă achiziții repetate, decât să găsești clienți noi. Cu siguranță ai observat și cum costurile pentru Facebook și Google Ads cresc. 

Prin urmare, să ai ca obiectiv principal fidelizarea clienților este o alegere inteligentă. Să vinzi către un client existent este de 6-7 ori mai ieftin, iar studiile arată ca 68% din vânzări provin de la clienții existenți.

Provocarea cea mare pentru multe companii este de unde să înceapă. Noi îți vom împărtăși 5 strategii de fidelizare pe care să le folosești pentru a-ți păstra clienții actuali fericiți timp îndelungat și pentru a-ți crește profiturile.

 

Cum îmi fidelizez clienții? 5 exemple de strategii care funcționează

Ține minte că fiecare client are o pancartă pe care scrie: Fă-mă să mă simt important! 

 

1.Începe un program de fidelizare a clienților

 

Programele de fidelitate pentru clienți sunt o modalitate eficientă de a crește frecvența de cumpărare. Acestea îi motivează pe clienți să facă achiziții mai des pentru a obține recompense valoroase.

Este un avantaj de ambele părți, atât pentru tine, cât și pentru clienți: ei obțin mai multă valoare de fiecare dată când fac cumpărături, iar tu te bucuri de activitatea lor repetată.

Surprinde-ți clienții când nici nu se așteaptă cu lucruri care nu trebuie să coste o avere: mici cadouri, discounturi, oferte, puncte premiu, puncte de bun-venit, recompensarea la a doua achiziție, emiterea de carduri cu puncte, vouchere s.a.

 

  • Freya, sistemul complet de gestionare a afacerii te ajută cu automatizarea programului de fidelizare pe care l-ai gândit pentru business-ul tău (magazin, restaurant, hotel), indiferent de metodele creative cu ajutorul cărora vrei să-ți răsplătești clienții.

 

2.Targetează-ți clienții cu oferte personalizate

 

Cu cât știi mai multe despre clienții tăi, cu atât mai mult poți să le oferi exact ceea ce își doresc. Un soft CRM îți permite să vezi istoricul cumpărăturilor, ca să îți dai seama ce tip de ofertă va fi cea mai atrăgătoare pentru fiecare client în parte. În felul acesta vei întări relația cu ei și vei face ca brandul tău să rămână în mințile clienților.

De exemplu, creează cu ajutorul CRM-ului o lista cu persoanele care nu au mai achiziționat nimic de o perioada lungă de timp sau care nu au mai sosit de ceva vreme în restaurantul tău. Trimite-le o ofertă specială sau un discount, dar ținând cont de achizițiile făcute anterior de fiecare dintre persoanele din lista ta.

 

  • Cu ajutorul sistemului de gestiune Freya poți urmări obiceiurile de cumpărare și vizitele, monitorizezi și înregistrezi care sunt preparatele preferate, prin urmare ai un profil valoros al clientului.

 

3.Recompensează-ți clienții VIP (cei mai profitabili)

 

Informația stocată în softul de gestiune îți poate spune care dintre clienții tăi sunt cei mai profitabili. Aceștia sunt clienții VIP pe care nu ai voie să-i lași să plece. Atunci când știi cine îți aduce cele mai multe venituri, îți aloci resursele și veniturile în mod eficient.

Dacă ai niște beneficii pe care vrei să le distribui unora dintre clienți, alege-i pe cei VIP. Fă-i să se simtă speciali pentru a continua să fie cei mai profitabili clienți ai tăi.

 

 

4.Observă ce nu le place

 

Poți avea produse care performează și altele care nu. Este important să știi ce să aduci în față. A avea în stoc produse de care clienții nu sunt mulțumiți sau interesați poate conduce ușor la plecarea lor. Un soft de gestiune te poate ajuta să iei deciziile corecte, bazate pe cifre, nu pe presupuneri.

Analizează semnalele pe care comportamentele de cumpărare ale clienților ți le oferă. În felul acesta vei evita să îți plece clienții.

 

  • Lasă-te din nou pe mâna automatizării, doar în felul acesta vei merge la țintă, acționând pe baza realității și nu a presupunerilor. Rapoartele de vânzări pe care sistemul Freya ți le oferă, pe perioade personalizate, pe produse sau categorii te vor ajuta să iei decizii favorabile pentru a crește fidelizarea clienților.

 

5.Învață din feedback-urile negative ale clienților

 

96% dintre clienții nemulțumiti nu se plâng. Ei pur și simplu pleacă fără să știi vreodată de ce au făcut-o. Acest lucru se întâmplă din motive variate, fie nu știu cui să își spună plângerea, fie cred că nu va face nicio diferență, fie sunt prea supărați. Chiar dacă ție nu îți vor zice ce i-a nemulțumit, cu siguranță le vor spune celor din familie, prietenilor, colegilor de la job, deci unei liste destul de mari.

Un sistem dedicat plângerilor clienților poate fi colacul de salvare pentru retenția acestora. Ține minte că un feedback negativ este un cadou pe care îl primești; datorită lui îți poți îmbunătăți serviciile și deci crești satisfacția clienților. 

 

Tu ce business ai si ce tactici aplici pentru fidelizarea clienților? Noi, echipa Freya, îți stăm la dispoziție pentru a-ți spune cum te poate ajuta un soft de gestiune HoReCa să ții o legătură strânsă cu clienții și cum să crești rata de retenție a acestora. Sună-ne la 021.636.70.85 sau contactează-ne pe sales@freyapos.com.

Share this