Cum poate să te ajute un cod QR în restaurant?
Codurile QR apar acum până și pe afișele primăriilor din România, dovadă că sunt aici să rămână.
Un cod QR este un pătrat, de obicei alb-negru, care conține multe pătrățele mici. Odată scanat cu camera telefonului mobil, oferă acces la o informație – de cele mai multe ori un link către un site.
Cum în lume sunt peste 6,6 miliarde de telefoane mobile și cu toții ne dorim acces rapid la informație, codul QR se transformă în cea mai bună soluție pentru a oferi cât mai multor clienți ce își doresc.
Cu o simplă scanare a unui cod QR aflat pe masă, clienții pot să vadă meniul restaurantului și chiar să plătească imediat. Acest lucru este posibil acum și în România. De curând, a apărut bili – soluție de vizualizare meniu și plată prin QR, complet integrată cu sistemul POS de gestiune și vânzare Freya Restaurant.
Meniul QR, de la “fiță” la necesitate
Peste 50% din restaurantele din Statele Unite au optat pentru meniul pe cod QR, conform Asociației Naționale ale Restaurantelor din SUA. Un furnizor cunoscut pentru crearea de link-uri scurte și coduri QR, care activează la nivel mondial, declara că în 2020 – 2021 cererea pentru crearea de coduri QR a crescut cu 750%. Bună parte din aceste coduri au fost folosite de restaurante. Trendul crescător este prezent și în Europa.
Dacă până nu demult puteam spune că meniul digital este ceva drăguț de oferit în restaurant, acum a devenit o necesitate. Clienții se așteaptă să aibă acces la meniu imediat pentru că sunt deja multe restaurante care oferă acest serviciu, inclusiv în România. În plus, dacă optezi pentru un meniu digital, accesibil prin scanarea unui cod QR, nu mai este nevoie să tipărești meniul pe hârtie (care oricum se deteriorează rapid).
Plata prin QR, inovația care vine în ajutorul HoReCa
Ceea ce este cu adevărat o noutate și duce experiența clienților în restaurant la nivelul următor este plata prin scanarea unui cod QR. Tehnologia este folosită deja cu succes și în străinătate.
În acest moment, unica soluție de pe piața din România care oferă acces la plată prin QR este bili. Această soluție este perfect integrată cu sistemul Freya Restaurant, ceea ce înseamnă că plata se înregistrează sigur și rapid. Prin intermediul platformei bili, clientul scanează codul QR și plătește nota de plată. Cei de la masă pot alege să plătească separat, nota de plată finală nefiind afectată, pentru că plățile fiecărei persoane vor fi la final integrate în aceeași notă. Tot procesul se realizează digital, deci fără bătăi de cap pentru personalul restaurantului. Când plata finală este făcută, personalul restaurantului este notificat și poate verifica instant că tranzacția a fost realizată.
QR = timp în beneficiul restaurantului
Cred că pe parcursul articolului deja ai vizualizat cum poate te poate ajuta codul QR în dezvoltarea afacerii tale: experiența în restaurant este una inedită și pe placul clientului modern; personalul restaurantului tău are mai mult timp să se ocupe de oferirea unei atmosfere plăcute și prietenoase în local, fără a fi stresat; meniul și nota de plată ajung mult mai rapid la client, ceea ce în final duce la o rotație mai mare a meselor.
Sperăm că ți-a fost de ajutor acest articol ca să descoperi ce înseamnă codul QR, cel mai nou trend în HoReCa la nivel mondial.
Dacă vrei să încerci și tu bili, unica soluție de meniu și plată prin QR din România integrat cu softul tău de gestiune a restaurantului, contactează-ne și un coleg din echipa Freya îți va răspunde la toate întrebările pe care le ai.