Cuprins articol
ToggleCe înseamnă ADR?
Fiecare proces de gestiune al unei afaceri necesită monitorizarea și evaluarea unor indicatori cheie pentru a analiza performanțele și profitul companiei. În vederea gestiunii unui hotel, ADR sau Venitul mediu zilnic per cameră reprezintă unul dintre cei mai importanți indicatori implicați în managementul prețurilor. Atât ADR, cât și managementul prețurilor se referă la stabilirea unor prețuri pentru camerele închiriate către clienți, astfel încât să aducă profit lanțului hotelier, dar și să reprezinte un avantaj competitiv pe piață.
ADR-ul unui hotel este rezultat din măsurarea veniturilor provenite din suma de bani pe care un client o plătește pentru o cameră pentru șederea într-un interval de timp. Pe scurt, ADR reprezintă un KPI (indicator de performanță) care ajută administratorii de hotel să-și identifice tarifele inițiale și modul cum ar putea fi îmbunătățite pentru rezultate mai satisfăcătoare. ADR-ul unui hotel poate fi calculat pentru a avea o înțelegere mai bună a profiturilor și performanței unui hotel și pentru a ajuta la procesul de luare a deciziilor în privința dezvoltării și îmbunătățirii unor aspecte.
Cum poate fi calculat ADR-ul unui hotel?
Indicatorul pentru Venitul mediu zilnic per cameră se calculează prin împărțirea veniturilor camerelor la numărul total de camere vândute pe o anumită durată. Perioada de timp o poți alege în funcție de informațiile pe care vrei să le afli despre performanțele hotelului.
La calcularea ADR-ului este important să ții cont de faptul că acest factor se referă doar la veniturile asociate cu vânzarea camerei în sine. Nu se iau în considerare taxele suplimentare plătite de clienți, cum ar fi room service-ul sau orice alte venituri obținute din afara camerei pe durata sejurului clienților – utilizarea restaurantului/barului, opțiunile de spa sau spațiului de divertisment. De asemenea, nu ține cont de camerele gratuite oferite personalului, dacă acest principiu este inclus în politica hotelului.
Importanța indicatorului ADR pentru hoteluri
După cum am exemplificat anterior, ADR-ul este un indicator cheie care ajută administratorii hotelieri să măsoare și să țină evidența performanței financiare pentru hotelurile lor. Înțelegerea ADR-ului te poate ajuta, totodată, să identifici și să compari tarifele per noapte ale hotelului tău cu celelalte cu care te afli în competiție. Scopul tău primordial, în acest sens, ar trebui să fie acela de a obține cea mai mare cotă de piață sau cea mai mare rată de ocupare a camerelor dintre competitorii tăi care au ADR-ul sau tarife per noapte asemănătoare.
Cum poți crește acest indicator cheie?
Precum ceilalți indicatori cheie necesari pentru performanța unui hotel, și îmbunătățirea ADR-ului poate duce la rezultate financiare satisfăcătoare. Unele dintre cele mai utilizate strategii pentru a crește acest indicator cheie includ strategiile de stabilire a prețurilor și utilizarea ADR-ului în procesele de upselling și cross-selling. În plus, categorizarea clienților în funcție de informațiile socio-demografice înregistrate la vânzarea unei camere de hotel, precum și înțelegerea nevoilor din timpul sejurului și a comportamentului de consum, reprezintă alte modalități de bază pentru creșterea Venitului mediu zilnic per cameră.
Iată câteva metode concrete pe care poți să le implementezi pentru creșterea acestui indicator cheie:
Oferă pachete promoționale pentru clienți
Majoritatea oamenilor sunt în căutarea celor mai bune oferte în privința rezervării unei camere de hotel deoarece și-au setat deja un buget pe care vor să-l cheltuiască în timpul sejurului. Prin urmare, ca administrator hotelier, este necesar să analizezi și să identifici strategiile prin care celelalte hoteluri își atrag clienții, astfel încât să poți personaliza pachetele promoționale de care crezi că oamenii au cu adevărat nevoie.
Promovează evenimentele locale
Oamenii sunt întotdeauna interesați să participe la diferite tipuri de evenimente (culturale, de divertisment, muzicale etc.), iar dacă le oferi posibilitatea să-și rezerve biletul prin închirierea unei camere de hotel, vor fi mult mai stimulați să ia parte la eveniment.
Dacă te confrunți cu dificultăți de administrare a grupurilor care vin să participe la evenimentul sau festivalul care va avea loc, poți folosi un sistem de gestiune care să îți automatizeze procesul de rezervare, de checkin de grup și de alocare a camerelor.
Identifică rețeaua de comunicare potrivită pentru hotelul și publicul tău țintă
Majoritatea hotelurilor preferă să-și listeze prețurile, ofertele și camerele disponibile pe site-urile agențiilor de turism online pentru a obține mai multe rezervări, dar acest pas nu este întotdeauna cel mai satisfăcător. Sunt multe hoteluri dintre acestea care ajung să plătească o valoare semnificativă (comision) pentru listarea ofertelor pe platformele agențiilor fără să înregistreze un profit cel puțin proporțional cu investiția.
În acest caz, este important să analizezi ce tip de platformă socială și ce agenție de turism online sunt cele mai potrivite pentru listarea hotelului. Odată ce identifici nevoile și comportamentul publicului țintă pe care-l urmărești, este foarte simplu să iei o decizie – aceste informații te vor ajuta să înțelegi prin intermediul cărui website își caută oamenii hotelurile și își fac rezervările.
Personalizează serviciile de self-service pentru oaspeți
Portalurile de self-service pentru oaspeți sunt un trend inovativ și destul de interactiv, având în vedere că din ce în ce mai mulți clienți încep să îl utilizeze pentru a-și rezerva un sejur la un hotel. Datorită creșterii consumului de internet și tehnologie smart, oamenii solicită aplicații digitale care sunt la îndemână, ajutându-i să economisească timp în analizarea pieței hoteliere și rezervarea unei camere.
Un portal self-service pentru oaspeți permite acestora să-și creeze un profil digital, să completeze informațiile personale pe care le poate folosi automat și pentru alte rezervări ulterioare, să opteze pentru diferite servicii suplimentare sau să aducă modificări asupra rezervării.
Oferă discount-uri pentru sejururile prelungite
După trei zile petrecute în hotelul tău, oaspetele își dă seama că ar dori să mai petreacă o zi în plus pentru a-și îndeplini obiectivele turistice. Pentru a-i valorifica ziua adăugată la sejurul inițial, îi poți oferi o reducere semnificativă care va stimula cu siguranță ADR-ul hotelului și va crește rata de ocupare deoarece clientul va face, cu siguranță, o recenzie bună sau foarte bună.
Aceste metode pot fi văzute ca integrate în strategiile de marketing și promovare a serviciilor hotelului sau lanțului hotelier pe care îl administrezi. ADR-ul este, până la urmă, un indicator financiar care poate crește doar prin stimularea interesului clienților de a rezerva o cameră de hotel pentru o anumită perioadă. Alege un sistem digital care să te ajute să automatizezi aceste procese pentru rezultate financiare mai bune!