Cuprins articol
ToggleÎn contextul actual al crizei de coronavirus, industria restaurantelor se confruntă cu provocări noi. Recomandarea distanțării sociale și suspendarea temporară a activității de servire în localuri, a determinat multe afaceri sa treacă la un alt plan de atac, cel al livrării de mâncare la domiciliu.
Ca restaurant, pentru a rămâne activ în această perioadă, este imperios necesar să intri în rândul localurilor care livrează mâncare la domiciliu. Businessurile conectate la nou, la schimbare și tehnologie au un avantaj major.
Dacă conduci un restaurant, poate te-ai întrebat cum continui. Freya Restaurant Delivery este o platformă menită să te ajute în a controla procesul de food delivery, de la primirea comenzilor online și până la livrare. Noi, echipa Freya, îți stăm la dispoziție pentru a te ajuta. Dar asta nu este tot! Ai de lucrat și cu mentalitatea oamenilor, ceea ce poate fi aspectul cel mai dificil. „Este sigur să comand mâncare gătită de la restaurant?” Iată întrebarea pe care mulți dintre clienții tăi și-o pun în această perioadă!
Frica clienților de a comanda mâncare gătită pentru acasă – o nouă provocare pentru managerii de restaurante
Industria HoReCa traversează o perioadă fără precedent, iar tu ai resimțit deja un întreg val de schimbări. Clienții nu mai vin în restaurant, comandă mâncare de acasă. Însă mulți dintre ei au temeri cu privire la siguranță.
Încă planează incertitudini asupra modului de transmitere a COVID-19, oamenii se întreabă dacă se pot infecta de la mâncarea comandată, dacă există riscul să contacteze virusul atunci când ating ambalajele sau au contact cu persoana care livrează.
Cum inspiri încredere clienților ca să comande mâncare la domiciliu? Mai jos îți prezentăm 8 sfaturi menite să te ajute:
1.Acordă atenție modului în care ambalezi mâncarea
În această perioadă ambalajul contează mai mult ca oricând. Împachetarea mâncării trebuie realizată cu multă atenție. Folosește caserole speciale, sterilizate, care permit încălzirea ulterioară a preparatelor. La final oferă un ambalaj de protecție sau o împachetare sigilată (sigilează pungile). Iată ce mai poți pune în pachet:
- șervețele umede;
- o notă prin care comunici protocolul de ambalare al mâncării (ca de exemplu: produsele sunt ambalate de o singură persoană care este echipată potrivit normelor de siguranță, cu mănuși, mască, produsele gata ambalate ajung într-o zonă distinctă destinată special livrării, caserolele sunt sterilizate s.a.);
- un mesaj de mulțumire pentru efectuarea comenzii și unul de încurajare, cu o tentă puternic optimistă;
2.Oferă-le opțiunea „lasă comanda la ușă”
Odată cu apariția coronavirusului, oamenii au devenit tot mai precauți și rigizi în contactul direct cu livratorul. Singuri au început să-și exprime dorința ca mâncarea să le fie lăsată la ușă. Adoptă și tu această strategie, de a nu înmâna comanda prin contact direct.
- clienții Uber Eats au opțiunea, în aplicație, să precizeze cum doresc să le fie livrată mâncarea; pot include o notă de tipul: „Te rog să lași comanda la ușă” sau „Sună la ușă și lasă comanda în hol”;
De știut: Platforma pe care ți-o punem la dispoziție pentru livrarea mâncării la domiciliu, Freya Restaurant Delivery, este integrată cu Uber Eats, având acoperire în București, Iași și Timișoara. Curierii dedicați ai platformei Uber te ajută să livrezi mâncarea în timp rapid tuturor clienților tăi. |
3.Echipează-ți livratorii cu mănuși și mască de protecție
Din cartea de vizită a restaurantului face parte acum și echipamentul de protecție al livratorului care ajunge la ușa clientului. Din arsenalul acestuia pot face parte:
- mască și mănuși de unică folosință (obligatoriu);
- dezinfectant;
- ochelari de protecție/vizieră, combinezon (pe care poate fi lipit un sticker cu logo-ul restaurantului tău);
Pont: Dacă ai făcut investiții considerabile în echipamentul angajaților tăi care fac livrări, au combinezoane de unică folosință, mască de protecție cu filtru, ochelari de protecție sau viziere, atunci NU uita să postezi fotografii cu ei pe pagina de Facebook a restaurantului. Sentimentul de siguranță va ajunge și în randul publicului care încă nu și-a făcut până acum curaj să comande. |
4.Comunică-le clienților măsurile pe care le iei pentru siguranța lor
Măsurile de protecție pe care le-ai luat în această perioadă, dezinfectarea suprafețelor, ritualul de igienizare respectat strict de angajați, echipamentul de protecție oferit personalului, verificarea stării de sănătate a acestuia, toate aceste eforturi trebuie să fie știute și de clienți. Deci spune-le și lor măsurile pe care le iei pentru siguranța lor. Iată cum să le comunici:
- postări pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram) cu imagini și video-uri din bucătăria restaurantului, prin care să surprinzi cum angajații se dezinfectează, își pun echipamentul de protecție sau cu modul în care suprafețele din spațiul de producție sunt dezinfectate ori cum sunt instruiți livratorii să respecte măsurile de protecție s.a.
- conținut pe site prin care să anunți serviciul de livrare la domiciliu, cu accent pus pe faptul că se gătește și se livrează în condiții de maximă siguranță; redactarea de articole dedicate pe blog;
- newsletter prin care să comunici măsurile de siguranță luate, de la procesul de pregătire a mâncării, la cel de ambalare și livrare;
- notificări în propria aplicație a restaurantului tău, prin care să îi asiguri de atenția acordată măsurilor de siguranță;
- hârtie cu notă de informare a măsurilor de siguranță luate în procesul de preparare, ambalare, livrare, care să fie prezentă în ambalajul fiecărei comenzi;
Important: Pentru că în această perioadă lumea își petrece foarte mult timp online, este recomandat să nu neglijezi tocmai acum puterea rețelelor de socializare sau a promovării. Poate fi o oportunitate să te diferențiezi de concurență, deci nu tăia bugetul de marketing. Dacă nu ai avut până acum o strategie de SEO, poate ar fi momentul să porți o discuție cu un reprezentant al unei agenții dedicate și să afli cum te poate ajuta să câștigi vizibilitate în mediul online. |
5.Încurajează plata cu cardul
Măsurile de siguranță sunt recomandate pe toate palierele, atât în procesul de preparare, cât și în cel de ambalare sau livrare. În plus, în această perioadă se încurajează tot mai mult plata cu cardul în locul folosirii bancnotelor și a monedelor, tocmai pentru a preveni răspândirea coronavirusului.
De știut: O soluție simplă și rapidă pe care s-o adopți și tu pentru plata online este sistemul integrat al platformei noastre, Freya POS & Viva Wallet. Nu necesită integrare, se pot genera link-uri securizate pentru valoarea dorită, apoi se trimit pe e-mail clientului, care poate plăti din confortul casei sale. |
6.Creează promoții creative
Este un mod de a empatiza cu starea clienților tăi și de a le arăta că îți pasă. Pe lăngă mâncare și măsuri de siguranță pentru sănătatea lor, oferă-le o stare emoțională bună, sentimentul că se pot baza pe tine, idiferent de momentele grele prin care trec. Mai jos sunt doar câteva exemple de idei cu mesaje de comunicare a ofertelor, bazate pe umor pentru destinderea atmosferei:
-
- Meniul Work from home pentru angajații sârguincioși care lucrează mai mult de când stau acasă;
- Promoție de Paște, ca să se poată simți în vacanță și gospodinele;
- Ofertă specială pentru cei care s-au săturat de conserve și semipreparate congelate;
- Voucher de fidelizare în valoare de X lei, pentru cei care s-au apucat de gătit în perioada coronavirusului;
- Bonus de mulțumire pentru cei care nu știu și nu vor să gătească în perioada coronavirusului;
- Meniu aniversar pentru sărbătoriții care petrec în carantină;
7.Provoacă-ți clienții să își spună părerea
Când se simte clientul cel mai bine? Atunci când îi sunt îndeplinite dorințele. Arată-i publicului tău că restaurantul este dispus să se adapteze situației actuale și a nevoilor pe care ei, clienții le întâmpină. Pune-le întrebări despre ce ar vrea să vadă în meniu, dacă îi poți ajuta cu o livrare de mâncare pentru un bătrân sau cu o surpriză dulce – un desert oferit unei prietene, pe post de cadou pentru ziua aniversară serbată la distanță în carantină.
Notă: Oamenii stau de mult timp în izolare acasă, pot deveni plictisiți, iritați de situația în care se află, dornici de comunicare. Încearcă cu ajutorul rețelelor de socializare, a paginii de Facebook, să îi incurajezi să pună întrebări, să își exprime opinia, să creezi o comunitate a oamenilor iubitori de mâncare și de-o vorbă bună.
Nu îți fie teamă de feedback-uri negative! Mulțumește-le și privește-le mereu cu ochi buni. Ține cont că în felul acesta îți poți îmbunătăți serviciile și câștiga clienți fideli. |
8.Implică-te în proiecte sociale
O altă modalitate de a le arăta clienților tăi că îți pasă de tot ceea ce înseamnă siguranță, este de a te implica în proiecte pentru binele comunitar. Anunță aceste fapte de caritate pe pagina de Facebook. Mai jos îți prezentăm doar câteva moduri prin care poți să te implici:
- donează o sumă de bani pentru ca spitalul din orașul în care te afli să își poată achiziționa echipamente de protecție (sau dacă poți, cumpără-le chiar tu);
- donează bani voluntarilor care confecționează și livrează gratuit viziere pentru medicii din toată țara;
- donează mâncare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani din orașul tău, fără nicio formă de ajutor (ia contact cu primăria sau cu Direcția Generală de Asistență Socială, pentru a afla cine are nevoie de sprijin);
- donează X lei din valoarea fiecărei comenzi către lupta împotriva Covid-19;
Noi, echipa Freya suntem alături de tine și restaurantul tău în vreme de criză. Rămânem împreună pentru a trece cu bine această perioadă dificilă. Împărtășim soluții, idei și, dacă vrei să livrezi la domiciliu printr-un sistem dedicat, Freya Restaurant Delivery (integrat cu Uber Eats și opțiunea online de plată a comenzii), te invităm să discuți cu unul dintre consultanții noștri.