În industria restaurantelor, schimbarea este constantă, în special când vine vorba de tehnologie.
În timp ce tehnologia ajută la crearea unui mod de lucru mult mai eficient, în cadrul restaurantului, unii dintre proprietari sunt ușor îngrijorați din cauza faptului că aceasta îi poate distrage de la ceea ce este cel mai important: mulțumirea clienților.
În urma unor studii s-a constat că, de fapt, tehnologia îi poate face mai fericiți pe clienți, pe termen lung. Deci, de ce să nu le oferim oamenilor sentimentul de bucurie în continuare? Noi am identificat 20 de modalități – atât legate de echipă, cât și de partea tehnologică – ce te ajută să menții clienții mulțumiți în cadrul restaurantului.
- Întâmpină clienții într-un mod autentic
Putem scăpa de clasicul ”Bine ați veni la restaurantul X. Numele meu este Y”. Ajută-ți echipa să ofere cele mai sincere, autentice și calde salutări, ca și cum ar primi clienții chiar în casele lor.
- Pregătește-ți stafful pentru a vinde fiecare fel de mâncare
Dacă în meniu este descris, de exemplu, un fel de mâncare cu carne de vită și legume, poate sună bine, dar dacă un membru al echipei le detaliază clienților modul în care a fost făcut acel fel de carne, care poate a stat la marinat câteva ore și ați folosit diverse ierburi aromatice, atunci va fi și mai bine. Restaurantul va fi mult mai apreciat, fiindcă aduce componenta umană, care sfătuiește clienții, le oferă încredere prin informațiile pe care le oferă.
Este valabil și-n cazul băuturilor. Cunoști acel moment în care nu știi ce fel de vin vrei să bei? Ei, bine, un chelner bine instruit te poate ajuta în acest proces, care este destul de prețuit de clienți.
Înainte de a face diverse recomandări, asigură-te că echipa a gustat din tot ce e menționat în meniu, pentru a vinde mult mai bine, în funcție de preferințele consumatorului.
- Adună și implementează feedbackul clienților
la fel ca după fiecare cursă, Uber sau Bolt le trimite clienților ”rate you ride”, rapid și clar, pentru a evalua fiecare experință pe care au avut-o. Aceeași strategie poate fi aplicată și-n cazul restaurantelor. Cel mai bun moment pentru a le solicita clienților un feedback este exact după ce au vizitat restaurantul sau după ce au luat masa acolo, cât momentul este încă proaspăt.
În cazul în care există un feedback mai puțin plăcut, încearcă să ții cont de toate aceste aspecte și cheamă clienții înapoi în restaurant, după ce erorile au fost rezolvate, acest lucru ajutând la fidelizarea lor.
- Ai grijă de copii
Dacă cei mici sunt fericiți, atunci și părinții vor fi la fel. Oferă-le alimente moi, sănătoase și gustoase. Ba mai mult, poți avea chiar și câteva jucării sau piese de mobilier în care pot fi ținuți copiii. Asigură-te că ai căni cu capace pentru lichide. Prin toate aceste lucruri care pot liniști un copil, părinții vor fi și ei mai relaxați și se pot bucura de o experiență mult mai bună a restaurantului.
- Nota de plată rapidă
Când un client întreabă de nota de plată este evident că se pregătește să plece, iar dacă a fost mulțumit de serviciile restaurantului, de ce timpul de așteptare al notei de plată ar trebui să strice părerea pozitivă creată înainte? Unul dintre cele mai incomode momente este atunci când aștepți ca un chelner să te vadă pentru a lua nota de plată, apoi să vină, să plece, să aducă nota de plată, să aducă restul etc. Cea mai bună metodă este chiar plata la masă, care elimină mulți pași ai acestui proces.
- Transfer de mese și notă de plată împărțită
Poate fi frustrant pentru clienții care așteaptă o perioadă la bar și li se spune să închidă comanda, înainte ca mulți dintre ei să ia și cina. Dacă point-of-sale-ul nu oferă o funcționalitate de pre-autorizare, atunci trebuie să-l înlocuiești cu unul care are opțiunea aceasta.
În același timp este la fel de incomod când un restaurant nu are posibilitatea de a împărți o notă de plată. Sistemul trebuie să faciliteze împărțirea notei de plată sau a meniului.
- Oferă un cadou pre-serviciu
Dacă este cazul, oferă-le clienților ceva delicios exact în momentul în care se așază la masă, cum ar fi niște vin fabricat chiar de restaurant ”vinul casei”, într-o ceșcuță cu un design rustic sau vintage, dacă și tematica locației e pe aceeași idee. La fel de bine poți servi și un bol mic de supă. Toate aceste lucruri le vor stârni curiozitatea clienților, va fi ca un teasing care-i va face să devină nerăbdători la felurile de mâncare ce vor urma.
- Oferă un cadou post-serviciu
Fii cât mai creativ și oferă-le diverse surprize clienților tăi. Fie că le oferi o ciocolată la final, o poză sau un obiect handmade, aceasta este o altă cale de a-ți încânta consumatorii, o metodă de a te promova și de a-ți fideliza clienții.
- Mulțumește-le clienților cu toată sinceritatea, căci ei sunt motivul pentru ca tu faci ceea ce iubești
Instruiește-ți echipa să ofere sincere mulțumiri către clienți, pentru că au servit masa în restaurant și, în același timp, depășește-le așteptările spunându-le că sunteți onorați să-i serviți din nou, la următoarea vizită. Ține minte: fii cât mai real, nu folosi texte învățate.
- Spune-le clienților pe nume
Creierul scanează destul de mult informații și este clar că nu există cuvânt care să ne placă mai mult decât cel al numelui nostru. Începând cu persoana care verifică rezervarea până la chelnerul care va prelua masa este important să reții numele clientului. Nu-l folosi în mod excesiv, fiindcă se va simți acest lucru.
Acum, cu Freya Rstaurant poți avea parte de numeroase funcții care te ajută să-ți gestionezi afacerea mult mai bine și facil. Vizitează https://freyapos.ro/soft-gestiune-restaurant/ sau contactează-ne pe sales@freyapos.com, la numărul de telefon 0799303704 pentru a afla și mai multe detalii.